تحقیقات نشان می‌‌‌دهد، قضاوت در مورد ما، در سی ثانیه شکل می‌‌‌گیرد و تغییر این قضاوت، تقریباً غیر‌‌‌-ممکن است! مخصوصاً در عالم فروش، وقت زیادی برای محبوب جلوه‌دادن خود نداریم. حال سؤال مهم این است که در این زمان کوتاه چگونه می‌‌‌توانیم خود را برای تبدیل‌شدن به فردی قابل‌‌‌اعتماد و محبوب آماده کنیم؟ عوامل زیادی در تعیین نوع قضاوت افراد نقش دارند که ما در اینجا به بیان 3 مورد می-پردازیم.

1-   عامل اول که مهم‌‌‌ترین عامل نیز می‌‌‌باشد، “زیبایی” است. انسان، شیفته زیبایی است؛ بنابراین ایجاد محیطی زیبا، جذاب و دلنشین به همراه فروشندگانی آراسته، نقش مهمی در قضاوت مشتریان در مورد ما دارد. در چنین محیطی مشتریان احساس احترام بیشتری می‌‌‌کنند و راحت‌‌‌تر از شما خرید می‌‌‌نمایند. فروشندگان با لباس‌‌‌های رسمی و مرتب، می‌‌‌توانند بیشتر محبوب جلوه کنند. موارد کوچکی مانند عطر، واکس، موی مناسب و… را هم نادیده نگیرید.

تحقیقات نشان می‌‌‌دهد پردرآمدترین فروشندگان، خوش‌‌‌لباس‌‌‌ترین آنها می‌‌‌باشند … . وقتی خوب لباس می‌‌‌پوشید و آراسته هستید، مشتری به شکل ناخودآگاه فرض را بر این می‌‌‌گذارد که شما به شرکت خوبی تعلق دارید.

2-   عامل دوم برای تبدیل‌‌‌شدن به فروشنده‌‌‌ای قابل‌اعتماد، ایجاد محیطی است که در آن مشتریان احساس آرامش و امنیت نمایند. مشتریان امروز بسیار باهوش می‌‌‌باشند و به‌‌‌راحتی فروشندگان دلسوز و قابل‌اعتماد را از فروشندگانی که فقط به فروش کالای خود فکر می‌‌‌کنند، متمایز می-نمایند. نشان دهید که هدف شما از فروش برطرف‌کردن نیاز مشتریان است و فقط به فکر فروش کالای خود نیستید. خود را به‌عنوان یک «دوست قابل‌اعتماد» به مشتریان نشان دهید. تا می-توانید برای آنان احترام قائل شوید و برای او بهترین تجربه خرید را در آنها ایجاد نمایید.

3-   عامل سوم نحوه بیان و لحن فروشندگان می‌‌‌باشد. فروشندگان، عامل ارتباط شرکت ما با مشتریان می‌‌‌باشند. توانایی آنان در انتقال اطلاعات محصولات و خدمات ما به مشتریان، می‌‌‌تواند نقش مهمی در فروش داشته باشد. فروشنده باید بتواند اطلاعات را باحوصله و با بیانی شیوا و جذاب، به مشتریان انتقال دهد.

با کمک این سه عامل شما می‌‌‌توانید به فروشندگان محبوبی تبدیل شوید و به‌راحتی فروش محصولاتتان را انجام دهید.