زمانی که یک کالا یا خدمت از سایر کالاها و خدمات متمایز می‌شود، برند شکل می‌گیرد. برندینگ یا برندسازی، فرآیندِ ایجاد و قدرتمند کردنِ برندِ شماست. یکی از مهم‌ترین عناصر در ایجاد یک برند قدرتمند، داشتنِ تابلویی جذاب و چشمگیر است … در این مقاله بر آنیم تا در مورد برند صحبت کرده و نقشِ تابلو و تابلوسازان در ایجاد یک برندِ قدرتمند را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید …

تعریف برند از نگاه انجمن بازاریابی آمریکا

بر اساس تعریف انجمن بازاریابی آمریکا: “وقتی کالا یا خدماتی از سایر رقبای خود توسط نام، لوگو، نشان یا هویت محصول تمیز داده می­شوند، برند ایجاد شده است … “

برندها، ابزاری برای تمایز بنگاه­ها از هم هستند. این فقط مربوط به گذشته­ها نیست که شما می­توانستید توجه مردم را با هر چیز نوآورانه و تازه جلب کنید … امروز هم مردم منتظر ” تازگی ” و ” تفاوت” هستند!

نقش برند و برندسازی

مهم­ترین و پایدارترین دارایی هر سازمان، “برند” است. بنیان­گذاران شرکت­ها می­میرند، ساختمان­ها فرو می‌ریزند محصولات و فناوری­ها از رده خارج می­شوند ولی برندها به حیات خود ادامه خواهند داد. بدون شک، تمام شواهد اقتصادی، از اهمیت برند سخن می‌گویند. ریتا کلیفتون تخمین زده است که برندها، یک‌سوم تمام ثروت‌ها را تشکیل می‌دهند.

برندها از مهم­ترین دارایی‌هایی هستند که یک کسب‌وکار می­تواند داشته باشد. برندها باید برای مشتریان خود “جذاب” و “جدید” باقی بمانند. این بدان معناست که در تبلیغات و بازاریابی نیز باید مانند توسعه محصولات جدید، سرمایه­گذاری جدید انجام شود. شاید برندها ناملموس باشند، اما برندهای موفق، درآمدهایی ملموس حاصل می­کنند!

درباره برندینگ یا برندسازی و نقش تابلو و تابلوساز

برندینگ در واقع تصویری است که شما از شرکت خود در ذهن مشتری ایجاد می‌کنید. فرآیندی است که با خلقِ نامی منحصر به فرد و تصویر ذهنی از یک محصول در ذهن مصرف‌کننده (یا مشتری) درگیر است. یکی از ابزارهای اصلی در معرفی کسب و کار، تابلو و سردرب شما می‌باشد.

تابلوسازی کمک بزرگی به برندینگ شغلی می‌کند. تابلو بیرونی‌ترین جلوه در یک کسب و کار تلقی می‌شود. مشتری‌ها قبل از اینکه با شما و کسب‌وکارتان آشنا شوند تابلوی آن را می‌بینند. بنابراین تابلو و تابلوساز، نقشی بزرگ و قابل توجه در برندسازی یک شرکت، محصول یا خدمت دارد …