اسکات توس لی آمارهای جالبی را در مورد فروش بیان می‌کند. دانستن این آمارها به ما کمک می‌کند که درک بهتری از مشتری داشته و با درایت بیشتری فروش را انجام دهیم.

ابتدا موضوعی را با شما در میان می‌گذارم. وقتی این دو حقیقت آماری را شنیدم، متعجب شدم …

  • 44% فروشندگان بعد از یک پیگیری کار را رها می‌کنند …
  • 80% فروش‌ها نیازمند پنج پیگیری است …

به بیانی دیگر 44% فروشندگان تنها 20% تلاشی را که برای بستن قرارداد لازم است، انجام می‌دهند! اغلب بعد از یک پیگیری از طریق ایمیل، تلفن، پیامک، ارتباط حضوری و… کار را رها می‌کنند. در حالی که آمار نشان می‌دهد برای سر گرفتن یک معامله، پیگیری‌های متعددی لازم هست.

بنابراین پشتکار در کار تنها یکی از درس‌هایی است که می توان از این حقایق آماری آموخت. درس‌های دیگری در راه است. پس با ما همراه باشید …

  1. 44% فروشندگان، بعد از یک پیگیری کار را رها می‌کنند.
  2. به طور میانگین فروشندگان برای به دست آوردن مشتریان تنها دو بار تلاش می‌کنند.
  3. 80% فروش‌ها به 5 پیگیری تلفنی، بعد از ملاقات حضوری نیاز دارند.
  4. اگر شما 5 دقیقه محتوای سایت مشتری را بررسی کنید، 9 برابر احتمال راضی کردن مشتریان بالاتر می‌رود.
  5. 63% کسانی که امروز از شما درخواست اطلاعات می‌کنند، تا 3 ماه دیگر خریدی انجام نمی‌دهند و 20% آنها 12 ماه طول می‌کشد تا خریدی انجام دهند.
  6. 50% از مشتریان بالقوه شرایط کافی را دارند ولی هنوز آماده نیستند
  7. نمایندگان فروش شرکت‌هایی که در اغنای مشتریان کارآمدتر هستند، 9% بیشتر به اهداف تعیین شده در فروش می‌رسند.
  8. در هر دوره زمانی در نظر گرفته شده، 3% از بازار شما به‌صورت فعالانه در حال خرید هستند. 56% هنوز آماده نیستند. 41% در حال آماده‌شدن برای شروع فرآیند خرید هستند.
  9. ایمیل برای مشتریان هدفمند بالقوه 4 تا 10 برابر نرخ جواب بیشتری در مقایسه با ایمیل‌های انبوه (انفجاری) دارند.
  • شرکت‌هایی که به ارائه اطلاعات و تغذیه مشتریان بالقوه می‌پردازند، 50% بیشتر فروش می‌کنند …
  • تقریباً 66% از بازاریابان، بزرگ‌ترین چالش خود را پیداکردن و ارتباط با کسی که تصمیم‌گیرنده اصلی هست، بیان می‌کنند.
  • بعد از یک ارائه (پرزنت)، 63% شرکت‌کنندگان داستان‌ها را به یاد می‌آورند و فقط 5% آمار را به‌خاطر می‌آورند!
  • تصاویر 60000 بار سریع‌تر در مغز فرآوری می‌شوند.
  • 70% افراد برای حل مشکلاتشان خرید می‌کنند و تنها 30% برای به دست آوردن چیزی تصمیم به خرید می‌گیرند.
  • مشتریان، 88% فروشندگان را در زمینه محصول متخصص می‌دانند. در حالی که مشتریان، تنها 24% فروشندگان را در تجارت دارای تخصص می‌دانند.
  • 95% خریداران، “ارائه‌دهندگان راه‌حل و مشاور” را انتخاب می‌کنند که ارائه‌کننده کالاها و خدماتی مبتنی بر همراهی در همه مراحل خرید تا رسیدن به مقصد باشد.
  • بهترین زمان برای فرستادن ایمیل، به مشتریان ساعت 8 صبح تا 3 بعد از ظهر است.
  • ایمیل سه‌شنبه (یک روز بعد از شروع اولین روز کاری که در ایران یکشنبه است) بالاترین درصد احتمال باز شوندگی را دارد.
  • احتمال باز شدن ایمیل شخصی شده 14% بالاتر است.
  • ایمیل شخصی شده که شامل اسم کوچک دریافت‌کننده باشد، احتمال باز شدن بیشتری دارد.
  • ایمیل‌های مرتبط، 18 برابر درآمد و عایدی بیشتری نسبت به ایمیل‌های بی‌هدف دارند.
  • 33% ایمیل‌ها تنها بر اساس موضوعشان باز می‌شوند.
  • موضوعاتی که حس فوریت و منحصر به فردی را به دریافت‌کننده بدهند، 22% احتمال باز شدن بیشتری دارند.
  • فقط 2% تماس‌های اولیه منجر به قرار ملاقات می‌شوند.
  • 93% مشتریان بالقوه بعد از 6 تماس تلفنی متقاعد می‌شوند.
  • در تماس تلفنی، لحن صدا 86% از ارتباط است و کلماتی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، تنها 14% مکالمه را میسر می‌کنند.
  • 15% از وقت نمایندگان فروش به‌راحتی صرف گذاشتن پیغام صوتی می‌شود.
  • بهترین زمان برای تماس اولیه 4 تا 5 بعد از ظهر است. وقت مناسب بعدی 8 تا 10 صبح است. بدترین زمان 11 صبح تا 2 بعد از ظهر است.
  • بدترین روز برای تماس دوشنبه از 6 صبح تا ظهر و جمعه بعد از ظهر است.
  • افزایش 5% در وفاداری مشتریان، منجر به افزایش سود بین 25 تا 95% می‌شود.

شاد و موفق باشید …