وقتی به تابلوهای خرده فروشی فکر می­‌کنید، احتمالاً تابلوهای روشن و پرنور جلوی فروشگاه­‌ها، تابلوهای سایبان یا بیلبوردهای بزرگ کنار جاده را در ذهن خود مجسم می­‌سازید. بدون شک این تابلوهای بیرونی مهم هستند، اما تنها تابلوهای خرده فروشیِ ضروری برای یک فروشگاه، رستوران یا دفتر به حساب نمی‌­آیند. برای اطمینان از اینکه تجارت/کسب و کار شما یک سروگردن از بقیه بالاتر باشد و به خوبی مشتریان شما را به سمت خود جلب کند، نگاهی به فهرست زیر بیندازید که چهار نوع تابلوی خرده فروشی مورد نیاز شما را معرفی می­‌کند.

 

  1. تابلوهای بیرونی، تابلوهای مناسب فضای بیرونی

تابلوهای بیرونی اولین و مهم‌ترین تابلوهای خرده فروشی می‌­باشند. از همه‌ی این­ها گذشته، اگر مشتری وارد فروشگاه‌تان نشود، تابلوهای دیگر هم اهمیتی ندارند!

تابلوهای بیرونی انواع مختلفی دارند؛ از تابلوهای حروف برجسته و تابلوهای نئون گرفته تا تابلوهای دیجیتال و تابلوهای یادبود. بهترین انتخاب برای کسب‌وکار شما، به خدمات یا محصولات، مخاطبان هدف، بودجه و موقعیت مکانی شما بستگی دارد.

نکته: برای جلب مشتری، تابلوهای بیرونیِ شما باید آن‌قدری بزرگ باشند تا مردم بتوانند آن­ها را بخوانند و همچنین با برندسازیِ شما به طور کلی مطابقت داشته باشند. برای خوانایی تابلوها از رنگ­های متضاد استفاده کنید و مطمئن شوید که فونت، رنگ و طرح شما، به لحاظ اصول زیبایی­‌شناسی، با فروشگاه شما هماهنگی داشته باشد.

 

  1. تابلوهای راهنمای مسیر

از تابلوهای خرده فروشیِ مهم دیگر، تابلوهای راهنمای مسیر می‌باشند؛ مشتریان به کمک آن­ها راحت­تر می­‌توانند مسیر فروشگاه شما را بیایند. این تابلوها نشان می‌­دهند که صندوقدار کجاست، چه محصولی در کجا موجود است و یا اتاق­های پُرو و خروجی‌های اضطراری کدام طرف هستند.

به خصوص برای خریداران پرمشغله و گرفتار، هیچ چیزی زجرآورتر از این نیست که مجبور شوند، برای پیدا کردنِ مکان یا محصولی خاص، این طرف و آن طرف بچرخند. شما می­توانید با تابلوهای راهنمای مسیری که برای عموم واضح و مفهوم هستند، تجربه‌ای راحت­تر و لذت‌­بخش‌­تر را به مشتریان خود هدیه کنید.

 

  1. تابلوهای مناسب برای معلولان

تابلوهای مناسب برای معلولان به افراد با دید ضعیف یا ضعف­‌های دیگر کمک می­‌کند تا مسیرشان را در خرده فروشیِ شما بیابند. این تابلوها نه تنها کلاً برای مشتری حائز اهمیت‌اند، بلکه بسته به نوع حرفه یا تأسیساتِ شما، می­‌توانند از نظر قانونی نیز مورد نیاز باشند.

تابلوهای مناسب برای معلولان دارای نوشته‌هایی با کنتراست بالا، روشنایی، خط برجسته، خط بریل یا ویژگی­‌های دیگر می‌باشند.

 

  1. تابلوهای اطلاعاتی

مورد آخر و قطعاً دارای اهمیت، تابلوهای اطلاعاتی هستند. این تابلوها، در یک محیط تجاری، اغلب تخفیف‌­ها، فروش­‌های ویژه، کارت­‌های عضویت و موارد دیگر را نشان می­‌دهند. آن­ها را می‌­توان به دیوار­های فروشگاه آویزان کرد، کنار صندوق قرار داد، یا حتی بر روی خود محصولات متصل کرد.