این بار در یک مصاحبه اختصاصی به سراغ یکی از تابلوسازان جوان و خلاق شهر آبادان رفتیم. آقای ابوالفضل مجرب در این مصاحبه پاسخگوی سوالات ما در زمینه‌های مختلف بودند. برای خواندن این مصاحبه جذاب، با ما همراه باشید …

ایشان در معرفی خود گفت: “ابوالفضل مجرب هستم. مسئول واحد صنفی تابلوسازی چشمک آبادان. بنده از سال ۹۷ به طور رسمی با تاسیس تابلوسازی چشمک شروع به فعالیت کرده و قبل از سال ۹۷ حدوداً ۵ سال در این زمینه به کسب مهارت و تجربه پرداختم.”

 

او در مورد شرایط تابلوسازی در ایران عنوان کرد: “به نظر من تابلوسازی در ایران با مقایسه با کشورهایی که به طور مجازی رصد کردم با استعدادهای بسیار عالی و دستانِ توانمند و هنرمندی مواجه هست و رو به پیشرفت و رقابت می‌باشد. اما متاسفانه به دلیل شرایط موجود در کشور از وجود بعضی از تکنولوژی‌های روز محروم هستیم. البته به جرات می‌توان گفت هنر بسیار بالای استادان عزیز بنده در ایران این محرومیت‌ها را تبدیل به فرصت کرده و ایده‌های جدیدی خلق کرده است.”

 

او افزود: “نگاه شخص بنده به تابلوسازی به عنوان یک صنعت نیست و به نظر بنده تابلوسازی یک هنر می‌باشد که با صنعت ترکیب شده. اما متاسفانه شاهد کاسته شدنِ هنر و مهارت و تخصص در این زمینه هستیم و این حرفه کم‌کم به یک جنبه بیزینسی تبدیل می‌شود و خیلی از افراد بدون هیچ تخصص و مهارتی صرفاً مونتاژ کار بوده و هیچ هنر و تخصصی در کارشان دخیل نیست. امیدوارم با تدبیر بزرگان این عرصه جلوی این موضوع گرفته شده و مجدداً تابلوسازی در ایران تماماً جنبه هنری و تخصصی به خودش بگیرد.”

 

آقای مجرب در توصیه به جوانان و علاقه‌مندان به این صنف گفت: “به عنوان عضو کوچکی از این صنف توصیه من به تمام عزیزان علاقه‌مند به این شغل این است که حتماً حتماً حتماً آموزش ببیند و اگر علاقه‌مند به این شغل هستند، وارد این کار پر فراز و نشیب شوند و فقط به جنبه مالی و درآمد مطلوب این شغل نگاه نکنند. اگر بدون مهارت و آموزش (چه از نظر فنی چه از نظر بازاریابی) وارد این عرصه شوند، خود به خود بعد از مدتی حذف شده و اعتبار خود و این شغل را خدشه‌دار می‌کنند.”

 

از وی در مورد مهم‌ترین تجربه کاری سوال کردیم. وی پاسخ داد: “تجربه من در ۵ سالی که افتخار داشته و پا در این راه گذاشته و از صفر این راه را آمده‌ام این بوده که مشتری‌مداری، خوش‌قولی و انجام کار با علاقه و همچنین هر روز آموزش دیدن، کلیدِ موفقیت و پیشرفت در این کار است.”

 

آقای مجرب در مورد برگزاری اولین نمایشگاه تابلوسازی گفت: “در هر زمینه کاری، چه در صنعت‌، چه در هنر، چه در تجارت، در تمامی زمینه‌ها دیده شدن و ارائه دادن اساسی‌ترین رکن می‌باشد. وجود نمایشگاه چه به صورت میدانی چه به صورت مجازی می‌تواند سکوی پرتابی برای تمام افراد تلاشگر باشد. جدا از این آشنا شدن با تکنولوژی‌های روز، گرفتن ایده‌های نو و ارتقای سطح کیفی هر شغل از مزایای برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط است.”

ایشان در پایان بیان کرد: “به عنوان کلام آخر از شما و همکارانتان تشکر ویژه دارم که با ایجاد این مجمع موجب همدلی، هم فکری و همکاری تمام هنرمندان این عرصه شده‌اید.”