آقای فرضیایی در معرفی خود می گوید: “مرتضی فرضیایی هستم. متولد ۱۳۳۹ شهر رشت. از قبل از انقلاب در زمینه خطاطی و نقاشی در دوران تحصیل فعالیت داشتم و به صورت رسمی از سال ۶۴ دارای پروانه کسبِ تابلو سازی هستم. قریب به ۵ دوره هست عضوِ هیئت مدیره اتحادیه تابلوسازان بوده و اکنون نیز این افتخار را دارم رئیس اتحادیه شهر رشت باشم.”

ایشان در موردِ برگزاری اولین نمایشگاهِ مجازیِ تابلوسازی گفت: “اصولاً هر موسسه‌ای برای معرفیِ محصولِ خود نیاز به ویترین دارد و به نظر بنده یکی از روش هایی که صاحبانِ کسب و کار و بنگاه های تولیدی می‌توانند با هم انتقال دانش و تجربه داشته باشند، “نمایشگاه” است. صنفِ تابلوسازی با تمام پتانسیل و توانی که دارد، می تواند رونق بخشِ این موضوع باشد.”

وی در موردِ اهمیت شغل تابلوسازی بین کرد: “در اینجا لازم است به اهمیت صنفِ تابلو سازی نگاه کوچکی بندازیم. به نظر می رسد تابلوسازی تلفیقی از چند حرفه، تخصص، دانش و تجربه است. یک فرد تابلوساز هم یک هنرمند، هم یک نقاش و خطاط و البته صنعتگر می باشد و باید با روانشناسی و زیبایی شناسیِ رنگ آشنایی داشته و با معماری و مبلمان شهری بیگانه نباشد. تابلوساز، هنرمندِ ماهریست که زیبایی ایجاد می‌کند.

آقای فرضیایی با اشاره به بیماری کرونا عنوان کرد: “این بیماری، باعثِ تغییراتِ عمده‌ای در رفتارِ مردمانِ جامعه ما شده است. از سازمان ملل گرفته که جلسات به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار می شود تا سطوح پایین تر که خانواده ها هستند و البته در کسب و کارها!

به نظر بنده نمایشگاهِ مجازی تابلوسازی، یک رویداد بزرگ و یک تجربه جدید است و به گفته آقای دکتر نجفی این رویداد بزرگ که توسطِ مرجع تابلوسازان کشور ایجاد شده به سایر بنگاه‌های اقتصادی و حتی اتحادیه‌های صنفی کپی برداری خواهد. هر چقدر در این زمینه بیشتر اطلاع رسانی کنیم و آموزش های لازم را به افراد و دوستان تابلوساز بدهیم و در بحث آموزش پررنگ‌تر عمل کنیم، موفق تر خواهیم بود. البته چون اولین گام هست احتمالاً کم و کاستی وجود خواهد داشت که ما می توانیم با شناخت و پیدا کردن راهکار برای آنها خیلی قوی‌تر و مصمم تر عمل کنیم.”

توصیه بنده به دوستانِ همکار و تابلوساز این است که با حضور پرشورِ خود، قدردانِ این حرکتِ بسیار عظیم باشند. به امید اینکه در آینده بتوانیم شاهدِ درخشش و شکوفایی در این صنف باشیم و با همفکری و همیاری، زمینه‌سازِ حرکت بسیار بزرگ و رو به رشد  و رو به جلو باشیم. ما می توانیم با تعامل و همفکری در سطح کشور برای تک تک مشکلات راهکار داشته باشیم.”