این بار در یک مصاحبه اختصاصی به سراغ یکی از تابلوسازان کویر کشور، شهر زیبای شاهرود رفته‌ایم. آقای ابوالفضل صادقی از جوانان خلاق در تابلوسازی است. از شما عزیزان دعوت می‌کنیم به مصاحبه مرجع تابلوسازی ایران با آقای صادقی توجه کنید.

 

ایشان در معرفی خود بیان کرد: “بنده ابوالفضل صادقی هستم. مدیریت مجموعه تابلوسازی تندیس و تابلوساز. بنده حدود ۱۵ سال سابقه کار در استان گلستان و سمنان را داشته در حال حاضر در شهرستان شاهرود مشغول به فعالیت می‌باشم.”

وی در مورد شرایط فعلی تابلوسازی عنوان کرد: “شرایط کلی خوب است ولی اگر قیمت‌ها برابر با کیفیت درجه ۱ و ۲ قیمت‌گذاری شود و همه اتحاد داشته و جوابگوی مشتری باشند شرایط بهتر می‌شود. اتحادیه‌ها باید بیشتر نظارت داشته و البته کارایی بیشتری داشته باشند. ما باید بتوانیم با تابلوهای مدرن جلو بریم.”

 

آقای صادقی با توصیه به جوانان و علاقه‌مندان به این صنف گفت: “کسانی که علاقه‌مند به صنعت تابلو هستند پیش از هر چیز باید عاشق کارشان باشند و از کارشان لذت ببرند و در کنارش خلاقیت داشته باشند تا موفق باشند … “

وی افزود: “مهم‌ترین تجربه بنده در این شغل این است که کار با کیفیت و خلاق می‌تواند برای ما اعتبار به حساب آمده و موجب موفقیت ما شود. ما تابلوسازان باید تلاش کنیم با اخلاق و ارائه خدمات عالی، مشتریان و همکارانمان را راضی کنیم. هر کاری تجربه و تازگی خودش را دارد. تابلوسازی نیز سرشار از تجارب جدید است.”

از ایشان در مورد آینده تابلوسازی پرسیدیم. پاسخ داد: “آینده صنعت تابلو از یک سوء به واردات کالاهای با کیفیت و ابزار و تجهیزاتِ به‌روز و از آن مهم‌تر به وجود تابلوسازان خلاق بستگی دارد. شرایط تابلوسازی خیلی از قبل بهتر شده و در آینده نیز بهتر خواهد شد. البته به شرطی که نوسان قیمت ارز و دلار باعث نشود که کیفیت را به خاطر قیمت پایین بیاورند.”

او در مورد اولین نمایشگاه تابلوسازی ایران گفت:

 

بودن نمایشگاه بسیار مفید بوده و می‌تواند تجربه خوبی باشد و ناخودآگاه ما را به سمت پیشرفت در کارمان سوق دهد.

وی در پایان بیان کرد: “در کل این نظر شخصی من بوده و نظر همه عزیزان قابل احترام است … به نظر من اگر می‌خواهید کار برگردد و مشتری ثابت داشته باشید اول کیفیت اهمیت دارد بعد کار.”