برای هر کسب و کاری، توسعه‌ی یک استراتژی برندینگ بی کم و کاست، جنبه‌ای بسیار مهم در رشد شرکت است. از مؤلفه‌ه­ای مهم یک استراتژی بازاریابی موثردر تجارت­های فیزیکی، بازنمایی دیداری برند شماست که شامل نما و جلوه­ی ظاهری،ویترین فروشگاه و تابلوی تجاری شما می‌باشد.

 

تابلوهای تجاری از جمله آگاهانه‌ترین سرمایه‌­گذاری ه­ایی است که می‌توانید در چهارچوب بازاریابی انجام دهید؛ چراکه این ابزارهای مهم بازاریابی به مشتریانتان این امکان را می‌دهد تا شما را به عنوان یک شرکت بشناسند و به یک نگاه از آنچه ارائه می‌دهید آگاه شوند. جدا از پیروی از بهترین روش‌ها هنگام ساخت چنین تابلوهایی، اطمینان از تمیزی، نگهداری و عملکرد درست تابلوها نیز همواره اهمیت دارد.

همه می‌دانیم که یک تابلوی شکسته، کثیف یا آسیب دیده چه اثر بدی می­تواند بر کسب و کار شما بگذارد. به همین دلیل لیستی از راهکارهای ساده را آورده‌ایم که کمک می‌کنند تابلوهای شما در طول سال بهترین کارایی را داشته باشند.

 

چراغ‌های سوخته در تابلوهالامپ‌های سوخته

اگر در تابلوی شما از لامپ استفاده شده، بارزترین نشانه‌ی فرسودگی آن­، لامپ‌های سوخته است. لامپ‌های سوخته در تابلو می‌تواند بر یک کسب و کار تأثیر منفی بگذارد؛ به ویژه هنگامی که آن­ها چیزی غیر از پیام مدنظر شما را نشان دهند.

از آنجا که تابلوهای دارای لامپ معمولاً در تمام ساعات شبانه روز روشن هستند، ممکن است گاهی لامپ‌ها بسوزند؛ به خصوص اگر تابلوی شما کیفیت پایینی داشته باشد یا فاقد تکنولوژی لامپ‌های LED باشد. حواستان به تابلوها باشد و در صورت مشاهده‌ی خاموشی، لامپ‌ها، باتریها یا به‌کل تابلو را عوض کنید.

 

تابلوهای کثیف

تابلوهای تجاری شما باید در معرض دید همه قرار بگیرند و تابلوهای تبلیغاتی بیرونی و در فضای باز به طور مداوم در معرض خاک، گردوغبار و آلودگی قرار می‌گیرند. وقتی که اجازه دهید خاک روی تابلوهای شما انباشته شود، نه تنها پیام ناخوشایندی برای مشتریان بالقوه ارسال می‌کنید، بلکه تابلوهای شما نیز کمتر دیده می‌شوند یا به سختی متوجه آن می‌شوند. در واقع، خواندن تابلوی روشن کثیف برای افرادی که از آنجا عبور می‌کنند دشوارتر خواهد بود.

به منظور جلوگیری از تجمع خاک بر روی تابلوهای تجاری تان، مهم است که برنامه‌ه­­ایی برای نظافت و نگهداری منظم آن­ها تنظیم کنید تا کاملاً نو به نظر برسند. اگرچه می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید، اما استخدام یک متخصص برای تمیز کردن کامل تابلوها و در صورت لزوم، ارئه‌ی خدمات تعمیر آن­ها، مطمئن­ تر و بهتر است.

 

تیرگی ناشی از آب و هوا و عوامل خارجی  

از آنجا که تابلوهای بیرونی شما در معرض دمای شدید، شرایط آب و هوایی متغیر و سایر عوامل بیرونی قرار دارند، با گذشت زمان خراب می‌شوند یا تیره و کدر به نظر می‌رسند. جدا از رنگ­ آمیزی مجدد تابلوها، می‌توانید برای محافظت از آن­ها در برابر اشعه مضر خورشید، آن­ها را با اشعه‌ه­ای ماورا بنفش (UV) نیز لمینت کنید.