یکی از مهم‌ترین مباحثی که در دنیای کسب و کار و البته در بین تابلوسازان وجود دارد، مبحثِ فروش است. فروش نه تنها در بقای کار شما، بلکه در زندگی روزانه شما نیز تاثیر بسزایی دارد.

در این مقاله به چند روش مهم فروش اشاره خواهیم کرد. پس با مرجع تابلوسازی ایران همراه باشید…

  • فروش تبادلی

همان گونه که از نامش پیداست، تکنیک فروش تبادلی به صورت مستقیم به کار می رود و کالا یا خدمت را به مشتری عرضه می‌کند و به صورت مستقیم از مشتری می‌خواهد که جنس را خریداری کند. این روش، روشی قدیمی بوده که این روزها نیز به کار می رود. فروش تبادلی ارتباط یک‌طرفه محسوب می‌شود که همین موضوع شانس تکرار فروش را کاهش می دهد.

 

  • فروش محصول محور

فروش محصول محور هم به نوعی شبیه روش قبل می باشد. با این فرق که در این روش، فروشنده تلاش دارد ویژگی‌ و مزایای کالای خود را بیشتر بروز دهد تا مشتری را به خرید آن کالا یا خدمت راضی کند. همچنان افراد زیادی از این روش بهره می برند.

 

  • فروش نیازها

با کمک این تکنیکِ فروش، فروشنده نیاز مشتریان را از طریق پرسیدن سوالاتی پیدا می کند. بعد از آن یک راه‌حل برای آن نیاز یا نیازها ارائه می‌دهد تا مشتری را قانع کند که از کالا و خدماتش استفاده کند. این مساله باعث ایجاد یک گفتگو بین فروشنده و مشتری می‌شود. اما به نظر می رسد همچنان روش کاملی برای انجام فرایند فروش نیست.

 

  • فروش مشاوره‌ای

و اما فروش مشاوره ای! این روش از فروش، مبتنی بر ایجاد اعتماد و اطمینان و ایجاد ارتباط بین مشتری و فروشنده است. در این روش تنها بر روی محصول تمرکز نمی کنیم. چیزی که در این تکنیک اهمیت بالایی دارد، ایجاد ارتباط با مشتریان و جلب اعتماد آنهاست. در این روش، خریدار باید شما را به به عنوان یک مشاور بشناسد و نه یک فروشنده. اگر قصد دارید از روش بهره گیرید، باید در حد یک متخصص دانش و اطلاعات خود را افزایش دهید.

 

  • دید کلی نسبت به فروش

تحقیقات زیادی ثابت کرده‌اند که فروشندگانی که تجربه این نوع خاص از فروش را دارند، کارهای متفاوتی را با مشتریان خود انجام می‌دهند. مدلی برای فروش وجود دارد که باعث می‌شود تا دید بازتر و بهتری نسبت به فروش شرکت یا کسب و کار خود برای مشتریان ایجاد کنید.

این مدل ۳ سطح ساده دارد که نتایج بزرگی را حاصل می کند.

سطح اول، ایجاد ارتباط: در این سطح فروشنده‌ها باید سعی کنند با مشتریان ارتباط برقرار کنند و از این طریق اطلاعاتی درباره مشتریان و نیازهای آن‌ها به دست آورند.

سطح دوم متقاعد کردن است که در آن فروشنده‌ها مشتریان را متقاعد می‌کنند که می‌توانند به حداکثر بازدهی با ریسک پایین‌تر دست یابند و به مشتریان تضمین می‌دهند که در بین رقبا انتخاب بهتری کردند.

سطح سوم از دید کلی نسبت به فروش، به عنوان مرحله همکاری شناخته می‌شود که فروشنده‌ها ایده‌های جدید را به میز می‌آورند و مشتری را آماده‌ی انجام خریدهای بیشتر می‌کنند.

 

هر کدام از این پنج روش خصوصیات خود را دارند و در شرایطی به کار می روند. اگر روشی را که کاملاً برای مشتریتان مناسب است پیدا کرده اید، به آن روش ادامه دهید. و اگر روش فعلیتان، کارایی لازم را ندارد، به سرعت به فکر تغییر باشید…

 

  • فروش از طریق رسانه های اجتماعی و سایت

دورانی که مدام تلفن شما زنگ می‌خورد و باید جواب می‌دادید تا ثبت سفارش کنند، تمام شده و امروزه با رونق فضای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به راحتی و با دردسر بسیار کمتر سفارش‌هایی که به شما می‌شود را ثبت کنید و انجام دهید.

اگر جزء تابلوسازانی هستید که هنوز از روش های سنتی استفاده می کنند، باید بدانید شرایط به سرعت در حال تغییر است و اگر ما تغییر نکنیم، جایی در دنیای رقابتی نخواهیم داشت!