مشتری تنها زمانی از ما خرید می‌کند که به ما اعتماد کند! بدون تردید مهم‌ترین هدف ما باید ایجاد اعتماد و دوستی با مشتری باشد. هر کاری که می‌کنیم و هر قدمی که برمی‌داریم باید در جهت اعتمادسازی باشد …

 

اعتماد‌سازی کنید!

عامل اصلی در فروش اعتماد‌‌‌‌سازی است. افراد تا به ما اعتماد نکنند، از ما خرید نمی‌‌‌‌کنند! باید تا می‌‌‌‌توانیم “اعتماد سازی” کنیم. باید به افراد اطمینان داد که در صورتِ خرید از ما می‌توانند از این که کالا و خدماتی عالی دریافت می‌کنند، مطمئن باشند. به قول برایان تریسی، باید “عامل دوستی” را ایجاد کرد. اما چگونه؟

هر حرفی که می‌‌‌‌زنید و عملی که انجام می‌‌‌‌دهید باید به میل خرید از سوی خریدار بیفزاید. در این صورت شما به فروشِ خود نزدیک‌‌‌‌تر می‌‌‌‌شوید. هر کاری بکنید تا از هراس مشتری کاسته شود.

می‌‌‌‌توانید به مشتری تضمین دهید که اگر مشکلی پیش آمد پولش را پس می‌‌‌‌دهید و حتی مبلغی به‌عنوان پاداش و هدیه در اختیار او قرار می‌‌‌‌دهید‌‌‌‌.

هر مشتری، بارها در خرید دچار اشتباه شده و محصولاتی خریده که زود خراب شده و کاربردی برایش نداشته است. این ترس از شکست، عامل اصلی خرید نکردنِ افراد است. شما باید به عنوان فروشنده، این سد را شکسته و با ایجاد دوستی و اعتماد، فروش را قطعی کنید. عامل دوستی می‌‌‌‌گوید مشتری تنها زمانی از شما خرید می‌‌‌‌کند که بداند شما دوست او هستید و منافعِ او را رعایت می‌‌‌‌کنید. نشان دهید که به آنها توجه دارید و برایشان بهترین‌‌‌‌ها را می‌‌‌‌خواهید.