یکی از مهمترین تصمیماتی که شما، به عنوان صاحب کسبوکار میگیرید، نحوه انتخاب شما برای تبلیغات است. راههای زیادی وجود دارند که به انتقال اطلاعات در خصوص شرکت شما کمک میکنند و تصمیمگیری در خصوص اینکه چگونه و کجا از امکانات مالی خود برای تبلیغات استفاده کنید، میتواند تصمیم پیچیدهای باشد.
یکی از قدیمیترین و آسانترین انواع تبلیغات، تابلو است. هر چند که ایدهی تابلو در طی سالها تغییر چندانی نکرده است، اما انواع تابلوها و نحوهی استفاده از آنها دستخوش تغییراتی شده است. تابلوهای امروزی بهتر و مؤثرتر از قبل هستند و ارتقاء کیفی تابلوهای شما میتواند روشی بسیار خوب و مؤثر برای ارتقا تجارت شما باشد.
اینجاست که تابلوهای LED وارد میشوند. تغییر در فناوری به معنای بهروزرسانی روشهای تبلیغاتی است و تابلوهای نوری یکی از کاربردیترین تابلوها در بازار است. این تابلوهای نمایشیِ بسیار پیشرفته میتوانند پیامهای مختلفی را به روشهای مختلف منتقل کنند. اگر در حال حاضر از تابلوهای دیجیتال برای تبلیغ و ارتقاء کار خود استفاده میکنید، به نکاتی که در خصوص نحوهی استفادهی بهینه از آنها ارائه داده ایم، نگاهی بیندازید.
- از تابلوهای نوریِ خود بیشترین بهره را ببرید
شما، به عنوان صاحب کسبوکار، میدانید که برای ارتقاء چیزی یا سرمایهگذاری بر روی آن، نباید بدون تحقیق و آگاهی کامل اقدام کرد و این امر در خصوص تابلوهای دیجیتال هم صدق میکند. اطلاعرسانی و جلب توجه از ویژگیهای اصلی تابلوهای LED هستند.برای این منظور، تابلو شما به محتوا/پیام و فرم نیاز دارد. به همین دلیل ما نکات بسیار عالی را ارائه دادهیم تا به شما کمک کند در به حداکثر رساندن آنچه که با تابلوهای جدیدتان به دست میآورید
- رنگهایی را انتخاب کنید که متضاد باشند
شما متناسب با تابلوهای خود به رنگها نیاز دارید؛ و از همه مهمتر این است که رنگها باید متضاد باشند تا کاملاً واضح و قابل مشاهده باشند. توصیه میکنیم که از رنگهای سیاه یا سفید استفاده کنید و آنها را در کنار رنگ دیگری که به خوبی خودنمایی میکند به کار ببرید.
خوب است بدانید که تقریباً هر ترکیب رنگی، چنانچه پیام واضح و قابل توجه باشد، تأثیرش را خواهد گذاشت. برای بهبود عملکرد تابلو، بهتر است از رنگهای به کار رفته در لوگو و برندینگ، به منظور ایجاد هماهنگی، استفاده کنید.
- هر چه تابلو بزرگتر باشد، بهتر است
این یک واقعیت است. هرچه تابلوی دیجیتال کوچکتر باشد، خواندن آن دشوارتر است. اگر مشتریان احتمالی شما نتوانند پیام شما را بخوانند، جذب نمیشوند. پس اطمینان حاصل کنید که تابلو و همچنین قلم/فونت آنقدر بزرگ است که از هر طرف خوانده میشود. نسبت معمول و متعارف، برای دیده شدن تابلوی شما، تقریباً یک اینچ (2.54 سانتیمتر) ارتفاع حرف برای هر ده فوت (3 متر) میباشد.
آخرین نکته این است که ترافیک را در نظر بگیرید. اگر فروشگاه شما نبش خیابان، در یک پیادهرو باشد، پس باید مطمئن باشید که تابلو نباید خیلی بزرگ باشد.
- تابلو خود را در کجا نصب کنید
تمام ارزش و اهمیت یک تابلو به این است که مورد توجه قرار گیرد و دیده شود. حتی اگر تابلوهای LED شما از روشنترین و چشمگیرترین تابلوها باشند، اگر در قسمت پشت فضای پارکِ ماشین قرار گیرند یا به خاطر محوطهسازی پنهان شده باشند، دیده نمیشوند.
با توجه به این مورد، در نظر داشته باشید که تابلوی خود را تا حد ممکن نزدیک به خیابان قرار دهید. همچنین، ارتفاع را هم مد نظر قرار دهید. هرچه تابلو بالاتر باشد، احتمال توجه رانندگان به خدمات یا محصولات شما بیشتر میشود. پیش از آنکه برای مکان تابلوی خود اقدامی صورت دهید، حتماً با پیاده رَوی و رانندگی از جهات مختلف ببینید که تابلو چقدر در معرض دید است و به این صورت میزان تأثیرگذاری آن مکان را بسنجید.
نکته: برای سنجش بهتر، این کار را در زمانهای مختلف از شبانه روز انجام دهید.
- خود را با پیامی واضح و اصلی معرفی کنید
امروزه، تابلوهای LED تقریباً در همه جا وجود دارد. به واقع، خودنمایی در دریایی از نور کار دشواری است. به همین دلیل پیامرسانی شما نه تنها شفاف که خلاقانه هم باید باشد. به کمک تیم خلاق خود ببینید که چه عواملی در برانگیختن احساسات مردم نقش دارند. چه پیامتان بامزه، جدی و اندیشمندانه باشد، چه غیر از اینها؛ اطمینان حاصل کنید که این پیام به یادماندنی و در جذب افراد به فروشگاه موثر باشد.
در ارتباط باشید