یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که شما، به عنوان صاحب کسب‌وکار می­‌گیرید، نحوه انتخاب شما برای تبلیغات است. راه­‌های زیادی وجود دارند که به انتقال اطلاعات در خصوص شرکت شما کمک می‌­کنند و تصمیم­‌گیری در خصوص این­که چگونه و کجا از امکانات مالی خود برای تبلیغات استفاده کنید، می­‌تواند تصمیم پیچیده‌ای باشد.

 

یکی از قدیمی­ترین و آسان­ترین انواع تبلیغات، تابلو است. هر چند که ایده‌ی تابلو در طی سال‌­ها تغییر چندانی نکرده است، اما انواع تابلوها و نحوه‌ی استفاده از آن­‌ها دستخوش تغییراتی شده است. تابلوهای امروزی بهتر و مؤثرتر از قبل هستند و ارتقاء کیفی تابلوهای شما می­‌تواند روشی بسیار خوب و مؤثر برای ارتقا تجارت شما باشد.

اینجاست که تابلوهای LED وارد می­‌شوند. تغییر در فناوری به معنای به‌روزرسانی روش­‌های تبلیغاتی است و تابلوهای نوری یکی از کاربردی‌­ترین تابلوها در بازار است. این تابلوهای نمایشیِ بسیار پیشرفته می­‌توانند پیام‌­های مختلفی را به روش­‌های مختلف منتقل کنند. اگر در حال حاضر از تابلوهای دیجیتال برای تبلیغ و ارتقاء کار خود استفاده می­‌کنید، به نکاتی که در خصوص نحوه‌ی استفاده‌ی بهینه از آن­ها ارائه داده ایم، نگاهی بیندازید.

 

  • از تابلوهای نوریِ خود بیشترین بهره را ببرید
    شما، به عنوان صاحب کسب‌وکار، می‌­دانید که برای ارتقاء چیزی یا سرمایه‌گذاری بر روی آن، نباید بدون تحقیق و آگاهی کامل اقدام کرد و این امر در خصوص تابلوهای دیجیتال هم صدق می­‌کند. اطلاع‌رسانی و جلب توجه از ویژگی­‌های اصلی تابلوهای LED هستند.برای این منظور، تابلو شما به محتوا/پیام و فرم نیاز دارد. به همین دلیل ما نکات بسیار عالی را ارائه داده‌یم تا به شما کمک کند در به حداکثر رساندن آنچه که با تابلوهای جدیدتان به دست می‌­آورید

 

  • رنگ‌هایی را انتخاب کنید که متضاد باشند
    شما متناسب با تابلوهای خود به رنگ­‌ها نیاز دارید؛ و از همه مهم­تر این است که رنگ‌­ها باید متضاد باشند تا کاملاً واضح و قابل مشاهده باشند. توصیه می­‌کنیم که از رنگ‌­های سیاه یا سفید استفاده کنید و آن­ها را در کنار رنگ دیگری که به خوبی خودنمایی می­‌کند به کار ببرید.
    خوب است بدانید که تقریباً هر ترکیب رنگی، چنان‌چه پیام واضح و قابل توجه باشد، تأثیرش را خواهد گذاشت. برای بهبود عملکرد تابلو، بهتر است از رنگ‌های به کار رفته در لوگو و برندینگ، به منظور ایجاد هماهنگی، استفاده کنید.

 

  • هر چه تابلو بزرگ‌تر باشد، بهتر است
    این یک واقعیت است. هرچه تابلوی دیجیتال کوچک­‌تر باشد، خواندن آن دشوارتر است. اگر مشتریان احتمالی شما نتوانند پیام شما را بخوانند، جذب نمی‌شوند. پس اطمینان حاصل کنید که تابلو و همچنین قلم/فونت آن‌قدر بزرگ است که از هر طرف خوانده می­‌شود. نسبت معمول و متعارف، برای دیده شدن تابلوی شما، تقریباً یک اینچ (2.54 سانتیمتر) ارتفاع حرف برای هر ده فوت (3 متر) می­‌باشد.
    آخرین نکته این است که ترافیک را در نظر بگیرید. اگر فروشگاه شما نبش خیابان، در یک پیاده‌رو باشد، پس باید مطمئن باشید که تابلو نباید خیلی بزرگ باشد.

 

  • تابلو خود را در کجا نصب کنید
    تمام ارزش و اهمیت یک تابلو به این است که مورد توجه قرار گیرد و دیده شود. حتی اگر تابلوهای LED شما از روشن‌ترین و چشمگیرترین تابلوها باشند، اگر در قسمت پشت فضای پارکِ ماشین قرار گیرند یا به خاطر محوطه‌سازی پنهان شده باشند، دیده نمی‌­شوند.
    با توجه به این مورد، در نظر داشته باشید که تابلوی خود را تا حد ممکن نزدیک به خیابان قرار دهید. همچنین، ارتفاع را هم مد نظر قرار دهید. هرچه تابلو بالاتر باشد، احتمال توجه رانندگان به خدمات یا محصولات شما بیشتر می­‌شود. پیش از آنکه برای مکان تابلوی خود اقدامی صورت دهید، حتماً با پیاده­ رَوی و رانندگی از جهات مختلف ببینید که تابلو چقدر در معرض دید است و به این صورت میزان تأثیرگذاری آن مکان را بسنجید.
    نکته: برای سنجش بهتر، این کار را در زمان­‌های مختلف از شبانه روز انجام دهید. 

 

  • خود را با پیامی واضح و اصلی معرفی کنید
    امروزه، تابلوهای LED تقریباً در همه جا وجود دارد. به واقع، خودنمایی در دریایی از نور کار دشواری است. به همین دلیل پیام­‌رسانی شما نه تنها شفاف که خلاقانه هم باید باشد. به کمک تیم خلاق خود ببینید که چه عواملی در برانگیختن احساسات مردم نقش دارند. چه پیام‌تان بامزه، جدی و اندیشمندانه باشد، چه غیر از این‌­ها؛ اطمینان حاصل کنید که این پیام به­ یادماندنی و در جذب افراد به فروشگاه موثر باشد.