وینستون فلچر از استادان مشهورِ حوزه تبلیغات در کتاب خود تعریف ساده‌ای از تبلیغات ارائه می‌دهد: “تبلیغات یکی از شیوه‌های ارتباط با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی است.” در این مقاله بر آنیم در مورد یکی از انواعِ جذاب و پرطرف‌دار تبلیغات صحبت کنیم. تبلیغات دیجیتالی

تبلیغات نمایشی دیجیتال به آن دسته از تبلیغات آنلاین گفته می‌شود که هنگام چرخیدن در اینترنت با آنها روبرو می‌شوید. هرکجا که شما اقدام به نمایش بنر، تیزر، کلیپ یا سایر محتواهای دیداری یا شنیداری در فضای وب‌سایت می‌کنید، در واقع اقدام به تبلیغات نمایشی در فضای دیجیتال کرده‌اید. این نوع تبلیغات در واقع بیلبوردهای اینترنتی هستند.

بازاریابی نمایشی دیجیتال، یک کانالِ خوب برای دیده‌شدن آنلاین شما و افزایشِ آگاهی از برند است که از طریقِ قراردادن بنرهای عکس، ویدئو و یا متن در وب‌سایت‌های مرتبط با حوزه ی فعالیت برند انجام می‌گیرد. به طور خلاصه تبلیغات نمایشی دیجیتال می‌تواند در وب‌سایت‌های مناسبی که ممکن است مخاطبان هدف شما حضور داشته باشند، صورت پذیرند و از هدف‌های مختلف بازاریابی شما پشتیبانی کنند.

بازیگرانِ اصلی تبلیغات دیجیتال

هر تبلیغِ دیجیتال دو بازیگر اصلی دارد. اول رسانه‌ی منتشرکننده تبلیغ که می‌تواند یک اپلیکیشن موبایل یا یک وب‌سایت باشد و دوم تبلیغ دهنده که می‌تواند یک برندِ خدمات یا کالا باشد که درصدد افزایشِ مشتریانِ خود است. در ادامه هر این دو رکن اساسی را بررسی می‌کنیم.

تبلیغات، عنصر مهمی در ایجاد جریان درآمدزایی رسانه‌ها می‌باشد. برای این کار رسانه‌ها به شبکه‌های تبلیغاتی دیجیتال متصل می‌شوند و ظرفیت تبلیغاتی خود را از طریق آنها پُر می‌کنند. در نتیجه انتخاب و اتصال یک شبکه تبلیغاتیِ دیجیتال موضوع بسیار مهمی برای آنها خواهد بود. در نهایت رسانه دوست دارد از طریق شبکه تبلیغاتی دیجیتال، بیشترین درآمد ممکن و متناسب با رسانه خود را کسب کند!

و اما تبلیغ دهندگان! تبلیغ دهندگان می‌توانند اهداف مختلفی همچون افزایش آگاهی از برند، تولید مشتری و افزایش فروش و یا کاهش ریزش مشتری را داشته باشند و برای رسیدن به این اهداف استفاده از شبکه تبلیغات دیجیتال قابل استفاده خواهد بود.

یکی از مزیت‌های اصلی تبلیغات دیجیتال نسبت به تبلیغات آفلاین، قابلیت هدف‌گیری مخاطب است. برندها می‌خواهند دقیقاً مخاطب مورد نظر خود را جذب کنند. این موضوع به آنها در کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند و بازدهی کمپین‌های تبلیغاتی را افزایش می‌دهد؛ بنابراین در طراحی یک کمپین تبلیغاتی فاکتورهای مهمی همچون محدوده سنی، جغرافیایی یا جنسیتی خاص را مدنظر قرار می‌دهند.

در دنیای پرهزینه تبلیغات، استفاده مناسب از تبلیغات نمایشی دیجیتال گزینه‌ای عالی برای ارتباطِ شما و کسب و کارتان با بازارِ هدف و مشتریان بالقوه و بالفعل می‌باشد. با استفاده مناسب از این نوع تبلیغات، آینده کسب و کارِ خود را بیمه کنید …