حال که برای یک سفر نمایشگاهی، آموزشی و تفریحی به شهر دبی آماده می شویم، لازم است قبل از هر چیز با قوانین و محدودیت های این شهر آشنا شوید. در این مقاله همراه مرجع تابلوسازی ایران باشید تا با شما از این قوانین و محدودیت ها صحبت کنیم.

شما به عنوان یک توریست خارجی در سفر به هر کشوری باید با فرهنگ، قوانین و سنت های کشور میزبان آشنا باشید و آنها را دنبال کنید. فرقی نمی کند عازم سفر به دبی یا چین یا یک کشور اروپایی باشید. در هر صورت شما باید بدانید انجام چه کارهایی برای شما دردسرساز خواهد شد.

امارات متحده عربی به عنوان یک کشور مسلمان از قوانین اسلامی پیروی می کند و قوانینش هم برگرفته از این دیدگاه اسلامی برای تمامی مسافرین کشورها،حتی کشورهای غیر اسلامی الزامی است.

 

قوانین مواد مخدر در دبی

مجازات های قاچاق و نگهداری مواد مخدر شدید است. جرم مواد مخدر در دبی می تواند شامل مجازات اعدام باشد و داشتن حتی کوچکترین مواد مخدر غیرقانونی می تواند منجر به حداقل 4 سال زندان شود.

مقامات اماراتی وجود مواد مخدر را حتی در جریان خون قاچاق می دانند. برخی از گیاهان دارویی مانند اسپایس در امارات غیرقانونی هستند.

بسیاری از مردم در مسیر خود به مقصدهای دیگر در فرودگاه های امارات توقف می کنند. فرودگاه های امارات متحده عربی دارای فناوری و امنیت عالی هستند، بنابراین مسافران ترانزیت که حتی مقادیر باقیمانده مواد مخدر را حمل می کنند ممکن است دستگیر شوند.

 

نوشیدن الکل در اجتماع دبی

اگر چه در طول سفر به دبی، بار و کلاب های زیادی در سطح شهر الکل سرو می کنند، اما قانون ننوشیدن الکل در جامعه و مکان های عمومی دبی بسیار جدی و مهم است. این مساله شاید اولین و مهم ترین اخطار ما دربایدها و نبایدهای دبی محسوب شود. در حالت کلی در هر سالن و مکانی که نوشیدنی های الکلی به فروش می رسد، نوشیدن الکل در آن مجاز نیست. این بدین معناست که به همراه داشتن نوشیدنی های الکلی در کنار ساحل و نوشیدن آن هنگام پیاده روی در سواحل یا خیابان های دبی ممنوع است. اگر در طول سفر خود به دبی می خواهید از مشروبات الکلی استفاده کنید، باید به دنبال مکان های به خصوص و مجاز برای مصرف الکل در سطح شهر باشید تا ناخواسته در دبی دستگیر نشوید!

 

سیگار کشیدن

استعمال دخانیات در بسیاری از ادارات دولتی و مکان هایی مانند مراکز خرید ممنوع است، بنابراین قوانین را رعایت کنید. همچنین مناطقی برای سیگار کشیدن در سراسر شهر وجود دارد، بنابراین رعایت این ممنوعیت حتی برای معتاد ترین سیگاری ها نیز دشوار نیست.

 

قوانین فرودگاه دبی

قوانین ورود به دبی برای برخی از کالاها مانند حیوانات، داروها و اسلحه تنها پس از دریافت مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح قابل واردات/صادرات امکان پذیر است.

 

دارو ها

گردشگران موظفند در مورد داروهایی که از کشور خود حمل می کنند احتیاط کنند. برخی از داروها ممکن است حاوی موادی باشند که در امارات ممنوع است و منجر به دستگیری حاملان آنها شود.

از این رو، افراد نه تنها باید نسخه پزشک را همراه داشته باشند، بلکه باید اطمینان حاصل کنند که مقدار قرص ها استفاده در طول مدت اقامت برنامه ریزی شده آنها توجیه می کند. همچنین به آنها توصیه می شود از سفارتخانه های مربوطه گواهی دریافت کنند.

داروهای ممنوعه در امارات می‌ توان به  آلفا متیل فنتانیل، فنتانیل، متادون، مورفین، ترامادول، فنوپریدین، کاتینون، کتامین، آمفتامین، برومازپام و … اشاره کرد.

 

پول نقد

مسافرانی که با بیش از 100 هزار درهم به صورت نقدی یا مبلغی معادل آن با ارزهای دیگر یا سایر ابزارهای مالی به امارات سفر می کنند یا وارد امارات می شوند، باید آن را در گمرک اظهار کنند.
مسافرانی که با 10هزار یورو یا بیشتر به کشورهای اتحادیه اروپا می رسند یا از کشورهای اتحادیه اروپا خارج می شوند، باید مبلغ را به افسر گمرک اعلام کنند.

 

بردن مواد غذایی به دبی

طبق مصوبه 14 وزیر بهداشت دبی  در سال 2016 در مورد کنترل مواد غذایی وارداتی برای مقاصد غیرتجاری، حداکثر می توانید موارد زیر را وارد کنید:

20 کیلوگرم ماست

50 لیتر روغن

10 کیلوگرم انواع سبزیجات و میوه جات

100 کیلو خرما

10 کیلو شیرینی و نان

20 لیتر نوشیدنی و شربت شامل آب

5 کیلوگرم کنسانتره آبمیوه

بردن 25 کیلو گرم کنسرو به دبی مجاز است

وسایل شخصی مسافران مجاز به ورود بوده و در صورت داشتن شرایط زیر از پرداخت هزینه گمرکی معاف خواهند بود:

  • هدایا، عطرها و چمدان های شخصی که از 3000 درهم تجاوز نکند.
  • تعداد سیگارها از 400 نخ تجاوز نکند و ارزش آن از 2000 درهم تجاوز نکند.

 

قوانین نوع پوشش در امارات عربی

اماراتی‌ ها محافظه‌ کارانه لباس می‌ پوشند و از بازدید کنندگان و مهاجران انتظار دارند که هنگام حضور در مکان های عمومی محافظه ‌کارانه لباس بپوشند.

بنابراین، اگر قصد خرید دارید و یا برای پیاده ‌روی بیرون رفته ‌اید ، باید مطمئن شوید که لباس‌ هایتان قد مناسبی داشته باشد.

در مراکز خرید، علائمی را مشاهده خواهید کرد که به شما هشدار می ‌دهند که با لباس مناسب وارد شوید، وقتی نوبت به آفتاب گرفتن می ‌رسد، می‌توانید لباس‌ های ساحلی بپوشید، باید برای مکان های عمومی لباس مناسب بپوشید. یعنی شما نمی توانید با بیکینی خود به خانه بروید.

پوشش توریست ها در دبی هنگام حضور در مکان ‌های عمومی مانند مراکز خرید باید مناسب باشد. لباس ها باید بالای بازوها را بپوشانند و لباس زیر نباید نمایان باشد. لباس شنا باید فقط در سواحل یا استخرها پوشیده شود.

 

عکاسی از حریم شخصی

عکاسی از برخی ساختمان های دولتی و تاسیسات نظامی مجاز نیست. بدون اجازه از افراد عکس نگیرید، مردان حق ندارند از زنان در سواحل عکس بگیرند.

اگر می خواهید فعالیت رسانه ای مربوط به تولید، انتقال یا توزیع اطلاعات چاپی، دیجیتال، صوتی، تصویری یا بصری را انجام دهید، باید از قبل مجوز مناسب را از مقامات اماراتی دریافت کنید. عدم انجام این کار می تواند منجر به حبس و جریمه قابل توجهی شود.

امارات در مورد حفظ حریم خصوصی افراد بسیار سختگیر است و عکس گرفتن از شخصی بدون اطلاع یا رضایت آنها بسیار جدی گرفته می شود. اگر این تصاویر را در پلتفرم‌ های رسانه‌ های اجتماعی پست کنید، تشدید می ‌شود.

طبق قوانین جرایم سایبری، شما می توانید به دلیل این جرم به مدت شش ماه زندانی شوید، اگرچه در عمل این احکام بسیار شدید تر است و بازدید کنندگان مختلفی از کشور اخراج شده اند.
به طور کلی عکس گرفتن در امارات متحده عربی یک ریسک پرخطر است. علاوه بر ممنوعیت گرفتن عکس از ساختمان‌ های نظامی، دادگاه ‌ها و کاخ‌ ها، اجازه ندارید از تصادفات جاده ‌ای که در سفر خود می ‌بینید عکس بگیرید. این می تواند برای شما بین 50 هزار تا 3 میلیون درهم جریمه داشته باشد.

 

آیا رقصیدن در دبی غیرقانونی است؟

رقص در حریم خصوصی خانه مجاز است. اما رقصیدن و موسیقی با صدای بلند در مکان های عمومی مانند سواحل، پارک ها و مناطق مسکونی ممنوع است.

 

بی احترامی به دین و فرهنگ مردم دبی

خیلی طبیعی است که مثل هر کشور خارجی دیگر هر گردشگر و توریستی می بایستی هنگامی که به دبی سفر می کنند به دین و فرهنگ مردم دبی و حتی هر موضوع دیگری نسبت به مردم امارات در این کشور کوچکترین بی احترامی نکنند ، با همه این توصیفات هنوز هم کسانی هستند که به خاطر گفتن حرف های ناشایست و توهین به دین و فرهنگ و و نوع رفتار مردم در کشوری مثل امارات خود را به دردسری عظیم بیاندازند لذا مهم است بدانید که هر گونه بی احترامی توریست ها به دین ، فرهنگ امارات و قوانین این کشور غیر قانونی بوده و جریمه و حتی زندان را در پی خواهد داشت پس در این شهر مراقب باشید که احترام به سایر فرهنگ ها رعایت شود تا دچار مشکل نشوید .