مدیرعامل‌های تأثیرگذار دارای استعدادهای زیادی هستند و برگزاری جلسات مفید یکی از توانایی‌های اصلی آن‌ها است. هزینه‌ جلسات غیر کارآمد، سالیانه حدود ۳۷ میلیارد دلار تخمین زده شده است. جلسات ضعیف علاوه بر هدر دادن پول، وقت و انرژی، میزان بهره‌وری یک شرکت را نیز پایین می‌آورند.

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ ایکس به راه‌اندازی جلسات کارآمد و مفید مشهور است. او برای برگزاری جلسات نیز از شیوه‌ کاری موفق خود استفاده می‌کند.

1️⃣ تمام افرادی که در جلسه شرکت می‌کنند باید تحقیقات کافی انجام داده و آمادگی حضور در جلسه را داشته باشند. این آمادگی نباید در حد دانستن موضوع و علت برگزاری جلسه باشد. بلکه تک‌تک افراد باید آمادگی صحبت کردن و اظهار نظر داشته باشند.

2️⃣ ایلان ماسک همیشه الگویی از یک سری اصول اولیه را در صحبت‌های خود بیان می‌کند. او به واقعیت‌ها و حقایق بیشتر از مقایسه‌ کارهای انجام‌شده اعتماد دارد. او از اعضای تیم خود می‌خواهد که ابتدا موضوع را به‌صورت حقایق بسیار جزئی شرح دهند و سپس آن را به‌صورت یکپارچه بیان کنند.
او نه‌تنها اعضای تیم خود را تشویق می‌کند که خارج از جعبه فکر کنند، بلکه باید تمام راه‌های سرهم‌بندی کردن جعبه را نیز تجزیه‌و‌تحلیل کنند.

3️⃣ مسیر موفقیت همواره با شکست‌هایی روبه‌رو است. یادآوری کردن چشم‌اندازها و هدف نهایی از جمله مواردی هستند که باید به‌طور مرتب به اعضای تیم یادآوری شود تا آن‌ها از ادامه‌ مسیر دلسرد نشوند.

4️⃣ «این مهم نیست که شما چقدر تلاش می‌کنید؛ مهم این است که همیشه یک نفر بیشتر از شما کار می‌کند.» این جمله در جلسات شرکت اسپیس‌ ایکس بیان می‌شود تا کارمندان را به کار کردن تشویق کند.
یکی از کارمندان شرکت تسلا می‌گوید: «اگر باور داشته باشید که انجام کاری یک سال زمان می‌برد، ایلان از شما می‌خواهد که آن را در عرض یک هفته انجام دهید.»

ایلان ماسک در توضیح نحوه‌ برگزاری جلسات خود می‌گوید: «جلسات زمانی برگزار می‌شوند که کارمندان کار خودشان را به‌درستی انجام نمی‌دهند.» این حرف نشان می‌دهد که کارمندان او باید تمام وقت و تلاش خود را روی کار بگذارند.