با مطالعه این مقاله مهم، همراه مرجع تابلوسازی ایران باشید…

نیک هیتیوس، مشاور بازاریابی دیجیتال، در جدیدترین مطلب خود برای وب‌سایت کارآفرینی می‌نویسد: “یکی از بهترین راه‌های بازاریابی و تبلیغ هر محصولی، ساخت و انتشار ویدیوهای تبلیغاتی و آموزشی کوتاه درباره آن محصول است که به آن ویدیو مارکتینگ می‌گوییم.”

ویدیو مارکتینگ به این دلیل بسیار بهتر از سایر روش‌های بازاریابی محتوایی مثل متن، پادکست و اینفوگرافیک است که با کمک آن می‌توانیم علاوه بر انتقال اطلاعات، از عواملی مثل تکنیک‌های تصویربرداری برای تاثیرگذاری روی مشتریان‌مان استفاده کنیم.

برای ساخت یک ویدیوی تبلیغاتی اثرگذار باید به این پنج نکته دقت کنیم:

1️⃣ ویدیوی تبلیغاتی باید کوتاه باشد. تجربه نشان می‌دهد ویدیوهایی که بین ۱۵ تا ۳۰ ثانیه هستند، بیشترین تاثیرگذاری را روی مشتریان دارند.

2️⃣ پنج ثانیه اول یک ویدیوی تبلیغاتی، حیاتی‌ترین بخش آن ویدیوی است. چون اگر نتوانیم در این مدت توجه مخاطب را جلب کنیم، به احتمال زیاد او را از دست می‌دهیم. به همین دلیل باید مهم‌ترین نکته‌مان را در همان اول ویدیو بازگو کنیم.

3️⃣ بسیاری از مخاطبان زمانی ویدیوی ما را تماشا می‌کنند که مثلا در اتوبوس یا مترو یا حتی در جلسه هستند و در نتیجه باید صدای گوشی‌شان را قطع کنند. به همین دلیل بهتر است برای ویدیوهایمان از زیرنویس استفاده کنیم.

4️⃣ بهتر است برای افزایش کیفیت و اثرگذاری ویدیومان از یک موسیقی متن جذاب استفاده کنیم.

5️⃣ هنگام ساخت یک ویدیوی تبلیغاتی باید بر وسوسه استفاده از اطلاعات، آمار و ارقام و نمودارهای پیچیده غلبه کنیم چون این قبیل چیزها فقط باعث دلزدگی مخاطبان‌مان می‌شوند.