امروزه، فروش به مشتریان، از هر زمان دیگری سختتر است. توقع آنها از کیفیت و خدمات بیشتر شده. آنها گزینههای بیشتر و اجبار کمتری برای خرید دارند. آنها بیحوصله هستند و هر چیزی را همین الان میخواهند! دنیای امروز، دنیای بسیار رقابتی شده و برای حفظ بقاء و پیشرفت در چنین دنیایی، همگی لازم است از تکنیکهای فروش و ترغیب مردم به خرید محصول، با خبر باشیم. لطفاً این ضربالمثل را که میگوید: “فروشنده خوب، میتواند هر چیزی را بفروشد، در نظر بگیرید.
چنین ضربالمثلی، مزخرف به نظر میرسد. چون فروشنده خوب، فقط میتواند کالایی را بفروشد که خود به آن ایمان دارد. ایمان به محصول، برای فروش امری است اساسی. داشتن آگاهی لازم در مورد محصول نیز ضروری میباشد. در نهایت عامل کلیدی در فروش، داشتن شور و اشتیاق میباشد.
اعتمادسازی کنید
عامل اصلی در فروش اعتمادسازی است. افراد تا به ما اعتماد نکنند، از ما خرید نمیکنند! باید تا میتوانیم “اعتمادسازی” کنیم. باید به افراد اطمینان داد که در صورت خرید از ما میتوانند از این که کالا و خدماتی مطمئن دارند، مطمئن باشند. به قول برایان تریسی، باید “عامل دوستی” را ایجاد کرد. اما چگونه؟
هر حرفی که میزنید و عملی که انجام میدهید باید به میل خرید از سوی خریدار بیفزاید. در این صورت شما به فروش خود نزدیکتر میشوید. هر کاری بکنید تا از هراس مشتری کاسته شود.
میتوانید به مشتری تضمین دهید که اگر مشکلی پیش آمد پولش وی را پس میدهید و حتی مبلغی بهعنوان پاداش و هدیه در اختیار او قرارمیدهید.
هر مشتری، بارها در خرید دچار اشتباه شده و محصولاتی را خریده که زود خراب شده و کاربردی برایش نداشته است. این ترس از شکست، عامل اصلی خرید نکردن افراد است. شما باید بهعنوان فروشنده، این سد را شکسته و با ایجاد دوستی و اعتماد، فروش را قطعی کنید. عامل دوستی میگوید مشتری تنها زمانی از شما خرید میکند که بداند شما دوست او هستید و منافع او را رعایت میکنید. نشان دهید که به آنها توجه دارید و برایشان بهترینها را میخواهید.
طرفداران دوآتشه
این روزها، مشتری راضی داشتن به هیچ عنوان مدنظر نیست. خدمت رسانی شما باید عالی باشد. مشتریان شما فقط به این دلیل راضی هستند که توقعاتشان بیش از حد پایین است و هیچ شرکت دیگری نیز، کار شما را به نحو بهتری انجام نمیدهد.
هرگاه مشتریان جای بهتری پیدا کنند، از اینکه شما را ترک میکنند، خوشحال خواهند بود! امروز شما به طرفداران دوآتشه نیاز دارید.
در ارتباط باشید