در این مقاله در مورد نحوه متمایزسازی با سایر تابلوسازان صحبت کرده ایم. پس همراه مرجع تابلوسازی ایران باشید…

جیم بلیت در کتاب “۱۰۰ ایده بزرگ بازاریابی” می‌نویسد: مشتریان معمولاً به محرک‌های کوچکی نیاز دارند تا به جای رقبا، از ما بخرند. این هنر ما است که چگونه محرک‌های کوچک و کم‌هزینه‌ای را به آنها ارائه کنیم. برای این کار، کافی است نیازهای مختلف مشتریان‌ را به خوبی بشناسیم و یادمان باشد که گاهی اوقات، ارائه یک خدمت رایگان به مشتری، بهترین محرک برای تشویق او به خرید از ما است

برای مثال، وِیت رُز، که یک سوپرمارکت زنجیره‌ای در انگلستان است، به خوبی می‌داند که مشتریانش خیلی وقت‌ها برای خرید مایحتاج جشن‌های خانوادگی‌شان، به سوپرمارکت‌های شرکت مراجعه می‌کنند. برای همین، شرکت هر چیزی که فرد برای یک مهمانی کوچک نیاز دارد، از کارت دعوت گرفته تا وسایل آتش‌بازی را عرضه می‌کند. اما نکته مهم اینجاست که خوب بقیه سوپرمارکت‌ها هم اکثر این محصولات را عرضه می‌کنند، پس چرا مشتریان باید به جای آنها از وِیت رُز بخرند؟
ایده وِیت رُز برای تشویق مشتریان به خرید از سوپرمارکت‌هایش، این بود که به آنها، خدمت رایگان امانت دادن ظروف مهمانی را ارائه کند! اگر مشتری، تمام ظروف را سالم برمی‌گرداند، هیچ هزینه‌ای نمی‌پرداخت، ولی اگر برخی از ظروف شکسته می‌شدند، هزینه‌ای تقریبا معادل ۱ پوند از آنها می‌گرفت (هزینه‌ای که خیلی ارزان‌تر از قیمت ظروف است)
واضح است که مشتری برای امانت گرفتن ظروف مهمانی، حاضر است سایر وسایل مورد نیازش مثل نوشیدنی‌ها، غذاها، تنقلات و غیره را هم از وِیت رُز بخرد…!