این بار در یک مصاحبه اختصاصی به سراغ یکی از پیشکسوتان تابلوسازی شهر زیبای اردبیل رفته‌ایم. آقای منصور ضیاچهره از پیشکسوتان و مدرسانِ تابلوسازی است. از شما عزیزان دعوت می‌کنیم به مصاحبه مرجع تابلوسازی ایران با آقای منصور ضیاچهره توجه کنید. 

 

ایشان در معرفی خود بیان کرد: “بنده منصور ضیاچهره هستم. دارای ۳۵ سال تجربه هنری، مدرس رشته هنر در هنرستان هنر و مراکز تربیت معلم شهرستان نیر، کارشناس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، مدیر مسئول و صاحب امتیاز کانون آگهی تبلیغاتی منصور در اردبیل، کارشناس اتحادیه تابلوسازان اردبیل، کارشناس رسیدگی به شکایات اتحادیه تابلوسازان اردبیل، تابلوساز، طراح و مجری دکور مراسم های مختلف، کارشناس گرافیک و هنرهای تجسمی. بنده تجربیات مختلفی از اساتید بزرگوارم کسب کردم. مطالعه و تحقیقاتی در زمینه استفاده از نقش رنگ در معماری و تابلوهای اصناف با پیشه های مختلف دارم. بنده ابتکاراتی در جهت ابداع روش های مختلف در بهینه سازی تابلوهای تبلیغاتی همگام با معماری دارم. از حجم در صنعت تابلوسازی برای ارائه بهتر اماکن تجاریِ مرتبط استفاده کردم. خود را ملزم به انتقاد پذیری و استفاده از ایده های دیگران و حتی از مشتریان می دانم.”

 

ایشان در مورد مشکلاتِ صنف تابلوسازی عنوان کرد: “از جمله مشکلات موجود در صنف تابلوسازی می توان به عدم همکاری ادارات مرتبط، عدم استقبال همکاران از طرح بیمه حوادث که بعضاً خودشان با این مشکل هنگام نصب مواجه می شوند، عدم همکاری در لیست قیمت مصوب از طرف ارگان ها و ادارات ذیربط، عدم برگزاری کلاس های آموزش رنگ شناسی، خوشنویسی و زیبا شناسی و کارگاه عملی اشاره کرد.

همچنین مشکلات دیگری مثل عدم یکپارچگی قیمت بین همکاران و به ناچار استفاده از مواد و مصالح نامرغوب جهت پایین بودن قیمت پیشنهادی از طرف بعصی از همکاران تابلوساز دانست.

در اینجا جا دارد از ریاست محترم اتحادیه، جناب آقای یوسف سرایی که تلاش زیادی در صدور پروانه کسب با حداقل هزینه برای همکاران داشتند تشکر کنم.”

 

وی در مورد برگزاری اولین نمایشگاه آنلاین تابلوسازی عنوان کرد: “به نظر حقیر نمایشگاه آنلاین فرصت مناسبی است در جهت شناساندن ابتکارات، نوآوری ها و خلاقیت های همکاران و استفاده بهینه در جهت رشد و تعالی صنف تابلوسازی. اگر دقت کرده باشید تابلوسازی خود نوعی هنر جهت زیباسازی و معرفی ارزش واحد کسبی است و نمایشگاه فرصتی عالی برای معرفی به ما می دهد.”

آقای ضیاچهره در مورد آینده تابلوسازی گفت: “شرایط تابلوسازی زمانی بهتر خواهد شد که اولاً همکاران قدرت خرید وسایل مورد نیاز را داشته باشد، از کلاس های مرتبط جهت آموزش استفاده بهینه کنند، از طرف ادارات مرتبط حمایت شوند، دغدغه عوارض دارایی و شهرداری که واقعاً کمرشکن است نداشته باشند و از طرف بیمه هم حمایت شوند.”