از شما دعوت می‌کنیم به گفت‌وگوی مرجع تابلوسازی با یکی از رؤسای عزیز اتحادیه این صنف توجه کنید.

 

ایشان در معرفی خود می‌گوید: “بنده محمدرضا رهبر هستم. ۶۵ سال دارم و بازنشسته صداوسیما هستم. ده سال هست که مسئولیت اتحادیه صنوف فرهنگی همدان را بر عهده دارم که تابلوسازی نیز یکی از رسته‌های تحت پوشش اتحادیه می‌باشد. سایر رسته‌های اتحادیه شامل کانون‌های آگهی و تبلیغات، حکاکی و لیزر، شبرنگ، مهر و پلاک، خطاطی، مطبوعات، گیم‌نت‌ها، فروشگاه‌های فرهنگی، بازاریابی، بازی‌های تفریحی و سرگرمی، تولید و فروش آلات و ادوات موسیقی می‌باشند.”

وی در مورد آینده این صنف عنوان کرد: “ازآنجاکه تابلوسازی به‌عنوان یکی از جلوه‌های تبلیغاتی برای هر نوع فعالیتی به‌خصوص در حوزه تجارت و کسب‌وکار بوده و از الزاماتی است که از ابتدای فعالیت در هر شغلی به آن توجه می‌شود لذا علی‌رغم شرایط سختی که ناشی از نوسانات و گرانی مواد اولیه می‌باشد به نظر بنده تابلوسازی همواره راه خود را پیدا خواهد نمود. آینده تابلوسازی با صرف‌نظر از تحولات و اتفاقات کلی جامعه از پیشرفت تکنولوژی و علم نوین روز متأثر خواهد بود و انتقال تکنولوژی و بخصوص آموزش از موضوعات مهمی است که بایستی به آن توجه شود.”

ایشان با توصیه به جوانان علاقه‌مند این صنف گفت: “جوانان علاقه‌مند به این رشته ابتدا باید مطالعه و کسب اطلاعات تئوریک را در اولویت قرار داده و سپس کارآموزی عملی لازم را در مراکز صاحب صلاحیت یا نزد پیش‌کسوتان و اساتید این رشته بگذرانند و سپس وارد بازار کار شوند. البته از پیشرفت‌های تکنیکی هم غافل نشوند.”

وی همچنین در مورد اقدامات اتحادیه همدان بیان کرد: “یکی از کارهایی که برای هماهنگی نحوه قبول سفارش‌های تابلوسازی و جلوگیری از مشکلات احتمالی انجام دادیم تحویل فرم قراردادهای تیپ به همه تابلوسازان بود که در آن تمامی موارد حقوقی دو طرف و مسائل ایمنی و … ذکر شده بود.”

وی همچنین با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه آنلاین تابلوسازی گفت: “نمایشگاه در انتقال تجربیات و انتقال فناوری‌های نوین قطعاً مفید خواهد بود و اگر نمایشگاه تابلو را در کنار سایر فعالیت‌های تبلیغاتی برگزار شود نتایج عالی در برخواهد داشت. این نمایشگاه چون برای اولین‌بار برگزار می‌شود، حتماً مفید بوده و تجربیات گران‌قدری برای شرکت‌کنندگان در برخواهد داشت.”

آقای رهبر در پایان ضمن تشکر از تیم مرجع تابلوسازی عنوان کرد: “از مبتکرین مرجع تابلوسازی به دلیلِ جلب نظرات دست‌اندرکاران صنف تابلوسازی کشور بسیار ممنونم. بدیهی است این حرکت باعث تبادلِ تجربیات و تعامل سازنده و مفیدِ اعضای این صنف خواهد بود.”