با عشق و علاقه خاصی از صنعت تابلوسازی و تبلیغات نام می‌برد. می‌گوید در این صنعت چشم به جهان گشوده؛ از دوازده‌سالگی با صنف تابلوسازی آشناست. خانواده و خویشاوندان وی از اهالی تابلوسازی هستند و در چنین شرایطی راه پدر و اهل فامیل را ادامه داده و به‌موازات آن پله‌های ترقی را در مسیر دانش و تحصیلات دانشگاهی تا پایان مقطع دکتری طی می‌کند. دکتر بهنام نجفی از آذرماه 99، به‌عنوان دبیر کارگروه توسعه و ساماندهی اتحادیه تابلوسازان تعیین‌شده است. می‌گوید هدفش تغییر است. تغییر در راستای شکوفایی صنف و ارتقای سطح علمی و عملی صنعت تابلوسازی و تبلیغات محیطی تابلوسازان.

نجفی در گفت‌وگو با مرجع تابلوسازی ایران، تابلو آی آر، برخی از اهداف کارگروه توسعه و ساماندهی تابلوسازان را عنوان می‌کند:

  • برندسازی و تغییر ذهنی مخاطبان صنف
  • احیای جایگاه اجتماعی و اقتصادی تابلوسازان، با این توضیح که تابلوسازی نسبت به قدیم ازنظر تکنولوژی پیشرفت کرده است اما کلیت صنف ازلحاظ اعتبار عقب‌گرد داشته و مشاغل این صنف جایگاه قبلی خود را ندارند. باید این صنف و جایگاه واقعی آن را معرفی کنیم
  • همدلی و اتحاد و نزدیکی اعضا به هم و به اتحادیه
  • شناسایی نقاط ضعف، قوت، فرصت‌ها و تهدیدها
  • آموزش و ارتقای سطح علمی و عملی تابلوسازان

وی همچنین در بیان برخی از اقدامات صورت گرفته از سوی کارگروه متبوع خود می‌گوید: با سازمان زیباسازی شهرداری در خصوص آلودگی‌های بصری در سطح شهر و نقشی که تابلوسازان در این آلودگی‌ها دارند، رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم؛ و به دنبال آن مذاکره و بررسی‌هایی برای کاهش آلودگی‌های بصری و تسری زیبایی صورت گرفت که با شناسنامه‌دار کردن تابلوها ممکن است.

وی با بیان این مطلب تأکید می‌کند: شناسنامه دارا کردن تابلوها نقش بسزایی در تعیین پراکندگی مشاغل و برطرف کردن معضلات حاصل از فراگیری برخی مشاغل در مکان و فضای نامناسب ایفا خواهد کرد.

 

تداخل صنفی و اقدامات کارگروه

نجفی در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع تداخل صنفی اشاراتی می‌کند. وی در این باره خاطرنشان می‌کند: تداخل صنفی در این روزها یکی از معضلات صنفی، بین صنف تابلوسازی و واحدهای مهرو پلاک است.

وی در تشریح اقدامات انجام‌شده در راستای حل‌وفصل معضلات و موانع برآمده از تداخلت صنفی می‌گوید: در دامنه فعالیت گروه‌های کالایی مهرو پلاک که نقاط مشترکی با تابلوسازی دارند، تخلفاتی صورت گرفته است. به دنبال این تخلفات به اتاق اصناف مراجعه و شکایاتی دراین باره صورت دادیم. دراین باره جلساتی صورت گرفت و تلاش‌هایی در راستای حل این مشکلات و جلوگیری از تضییع حقوق تابلوسازان انجام گرفت.

 

به عنوان صنفی جلودار، تغییر ایجاد می‌کنیم

اولین صنفی هستیم که نمایشگاه آنلاین برگزار می‌کنیم. فضایی جهت همبستگی، همدلی و همگرایی اعضا، بررسی‌های تحقیقاتی و علمی و مطالعه صنعت تابلوسازی و فعل‌وانفعالات این صنعت در ابعاد گوناگون به طراحی پلتفرمی منتج شده که هم‌اکنون به‌عنوان اولین نمایشگاه آنلاین در آستانه اجرا است.

ما با برگزاری نمایشگاه در این عرصه جلودار خواهیم بود و ازآنجایی‌که نتایج بسیار خوبی برای تابلوسازان در سراسر کشور به ارمغان خواهد آورد، دیگر اصناف به تبعیت از ما این ایده را کپی خواهند کرد.

تابلوسازان از سراسر کشور می‌توانند با همکاران خود در هر استانی که باشند ارتباط برقرار کنند و باهم مبادلات و تعاملات مطلوب صورت دهند. همچنین از تولیدات هم بازدید و خدمات متقابل به هم ارائه دهند. این نمایشگاه آگاهی‌بخش خواهد بود. درخواست‌هایی که تابه‌حال بی‌پاسخ مانده است، در نمایشگاه مجازی تابلوسازی پاسخ مطلوب خواهد گرفت.