از شما همراهان عزیز دعوت می‌کنیم به مصاحبه اختصاصی مرجع تابلوسازی با یکی از جوانان فعال و بااستعداد تابلوسازی کشور، آقای مهدی موسوی توجه کنید.

ایشان در معرفی خود گفت: “با سلام خدمت قشر زحمت‌کش و هنرمند تابلوساز. بنده سید مهدی موسوی هستم متولد 1375 مدیر مجموعه چاپ و تابلوسازی گامای خرمشهر. بنده فعالیت خود را از سال 95 در قالب ساخت تابلوهای روان و تلویزیون شهری شروع کردم. رفته‌رفته با توجه به نیاز بازار و کم شدن کیفیت قطعات تابلو روان، در بازار ساخت تابلوهای ال‌ای‌دی ثابت و چنلیوم را به خدماتمان اضافه کردیم. بنده افتخار شاگردی در محضر استاد بیات اولین حروف‌ساز چنلیوم ایران را هم در کارنامه دارم.”

وی در مورد شرایط کنونی تابلوسازی کشور بیان کرد: “تابلوسازی کشور در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری در ساخت حروف داشته که این پیشرفت مدیون اساتید خلاق از جمله استاد معروف محمدی و آقای مسیح قربانی و تعدادی از اساتید برجسته در زمینه تابلوسازی می‌باشد.

از نگاهی دیگر، بازار تابلوسازی تحت شعاع جولان یکسری دلال است. به طور مثال در اکثر کارهای ارگانی سود خالص به تابلوساز تعلق نمی‌گیرد و واسطه شاید به اندازه تابلوسازِ زحمتکش سود می‌کند یا اینکه یکسری دفاتر به طور مثال کافی نت و خدمات کامپیوتری اقدام به ثبت سفارش تابلو می‌کنند که اینجا ارزش کار تابلوسازان عزیز را پایین می‌آورند.

اگر دوستان تابلوساز ارزش کار خود را بدانند و در اجرای تابلو وجدان کاری داشته باشند، تابلوسازی ایران پیشرفت زیادی می‌کند … “

آقای موسوی در توصیه به سایر جوانان علاقه‌مند به این حرفه گفت:

توصیه بنده به دوستانی که می‌خواهند وارد این حرفه شیرین شوند این است که نزد اساتید این کار شاگردی کنند. چون تجربه خیلی گران قیمت بوده و ممکن است نتوانند از پس هزینه تجربه برایند.

ایشان همچنین با اشاره به اولین نمایشگاه آنلاین تابلوسازی گفت: “تجربه نمایشگاهی که من داشتم باعث شد با کارهای جدید آشنا شوم و بتوانم ایده بگیرم. دوم اینکه با شرکت‌ها و متریال‌های مختلفی آشنا شده و قدرت انتخاب و مقایسه داشته باشم. در کل نمایشگاه دید فرد را بازتر می‌کند. یکی از مهم‌ترین تجربه‌هایی که به دست آوردم این بود که ارزش کار خود را بدانم و تن به اجرای هر کاری با هر قیمتی ندهم.

به دلیل اوضاع بد اقتصادی در سال‌های اخیر نمایشگاه رفته‌رفته ضعیف شد تا اینکه بیماری منحوس کرونا باعث تعطیلی نمایشگاه فیزیکی شد. امیدوارم با بهتر شدن شرایط اقتصادی و اوضاع کسب‌وکار، نمایشگاه رونق بهتری بگیرد و همانند سابق رونق و شور داشته باشد.”