با گزارش این هفته اتحادیه تابلوسازان با شما همراه هستیم.

هفته گذشته طرح جدید اتحادیه به منظور دعوت از تابلوسازانِ فاقد جوازِ کسب به اجرا درآمد. در این طرح که در سراسر تهران بزرگ در حال اجرا می‌باشد و تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت، بازرسانِ اتحادیه در کمال عطوفت و دوستی از تابلوسازانی که تا کنون موفق به دریافت جواز کسب نشده اند، دعوت بعمل می آورند.

همان طور که در گذشته به عرض رسانده ایم، شرایطِ اخذ جوازِ کسب، بسیار تسهیل شده و همکاران تابلوساز می‌توانند حداکثر طی دو هفته جوازِ خود را دریافت کنند.

در این جلسه غلامرضا بوستانی، بازرس اتحادیه و عضو کارگروه توسعه و ساماندهی تابلوسازان در جلسه عنوان کردند: “در بازرسی های صورت گرفته مشخص شد یکی از دلایل اساسی که تابلوسازان برای گرفتن جواز اقدام نمی کنند، مباحث مالیاتی می باشد. همچنین ایشان نبود حمایت کافی از سوی اتحادیه در سالیان اخیر را موجب بی میلی آنها برای گرفتن جواز دانستند. وی همچنین از این موضوع که در شرایط فعلی فضای بسیار مساعدی مهیا گردیده و اتحادیه توان اجرایی کافی برای حمایت از صنف هنرمندپرورمان را دارد ابراز خرسندی نمود.”

جابر شالی، سهیل آسان و مصطفی ابراهیمی دیگر بازرسان اتحادیه نیز اعلام داشتند: “هنگامی که در فرایند بازرسی از واحدهای صنفی با تابلوسازان صحبت کردیم، آنها مطلع ‌شدند که هم اکنون شرایط و حمایت های اتحادیه بسیار تفاوت پیدا کرده و با روی باز مشتاق دریافت جواز شدند.”

همچنین در این جلسه دکتر بهنام نجفی دبیر کارگروه توسعه و ساماندهی تابلوسازان اعلام داشتند: “امید است با همکاری تابلوسازان گرامی در این طرحِ سراسری بتوانیم اتحادیه را تقویت کنیم و به اعتلای صنف و جایگاه اصلی تابلوسازان دست یابیم…”