وی در این مصاحبه گفت: “بنابر آمار رسمی، بیش از ۵۰ درصد زیبایی هر شهری از جمله شهر تهران متعلق به تابلوهایی است که در سطحِ شهر نصب شده است. اگر تابلوهایی که در سطح شهر نصب می‌شوند بر اساس اصول و استانداردهای مورد تأیید، طراحی و ساخته نشده باشند، قطعاً چهره شهر را خدشه‌دار خواهند کرد.”

محمدعلی نوریمحمدعلی نوری عضو هیئت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران و تابلوسازان که از فعالانِ قدیمی رسته تابلوسازان است، در گفتگویی با استناد به آمار تصریح کرد: به‌خاطر اهمیتی که تابلوهای شهری و تبلیغاتی در زیبایی و چشم نوازی شهر تهران دارند، اتحادیه چاپخانه‌داران و تابلوسازان سال گذشته اقدامات گسترده‌ای را برای ساماندهی ساخت و نصب تابلوها انجام داد.

به گفته او یکی از این اقدامات، آسان کردن شرایطِ اخذِ جواز برای واحدهای تابلوسازِ فاقد پروانه کسب بود. چرا که هم‌اکنون ۳۰۰ واحد تابلوساز در شهر تهران هستند که بدون پروانه کسب، فعالیت می‌کنند که طبق قانون فعالیتِ آنها غیرقانونی و زیرزمینی تلقی می‌شود.

وی رایزنی و مکاتبات با شهرداری و سازمان زیباسازی شهر تهران را از دیگر کارهای انجام شده اتحادیه چاپخانه‌داران و تابلوسازان برای ساماندهی رسته تابلوسازان بیان کرد و گفت: در مکاتباتی که با سازمان زیباسازی انجام دادیم، قرار شد اوایل سال جاری نمایندگان رسته تابلوسازان نشستی با آقای ضرغامی رئیس سازمان داشته باشند که در آن موضوعِ الزامی شدنِ ارائه تأییدیه اتحادیه چاپخانه‌داران و تابلوسازان برای نصب تابلو به عنوان یک مطالبه جدی مطرح و مورد مذاکره قرار گیرد.

به گفته رئیس سابق اتحادیه تابلوسازان تهران، در صورتی که تابلوهای شهری با ابعاد استاندارد و به صورتِ اصولی و زیبا طراحی شوند، می‌توانند جلوه بصری مناسبی را برای مکان‌های شهری فراهم سازند و در غیر این صورت چهره شهر را خدشه‌دار خواهند کرد.

نوری با بیان اینکه ما انسان‌ها به دیدن تابلوها در فضای شهری عادت کرده‌ایم و وجود آنها جزئی از ملزومات فضای شهری است، اظهار داشت: “اهمیت تابلوها در فضای شهری به اندازه‌ای می‌باشد که به مکانی که فاقد تابلوی تبلیغاتی است، اعتماد چندانی نمی‌کنیم…”

وی ادامه داد: “از این رو ساماندهی فعالیتِ واحدهای تابلوسازی، زمینه‌ساز افزایش اعتماد عمومی به اماکن عمومی است. چرا که تابلو برای هر مکان عمومی به معنای رصد شدن و تحت نظارت بودنِ آن مکان توسط نهادهای ذی‌ربط است.”

ایشان در پایان با تبریک نوروز، سال ۱۴۰۰ را سالی روشن برای فعالانِ صنفِ چاپخانه‌دار و تابلوساز بیان کرد و اظهار داشت: “سال گذشته با روی کار آمدن هیئت مدیره جدید، اقدامات بسیار مؤثری برای رفع مشکلات صنف صورت گرفت که من فکر می‌کنم در هیچ یک از دوره‌های قبلی، این میزان فعالیت برای بهبود شرایط اعضای صنف صورت نگرفته است. در سال گذشته هیئت مدیره تمام تمرکز خود را بر اصلاح و نوسازی زیر ساخت‌های کسب‌وکار در صنف قرارداد که نتایج تمام این اقدامات در میان‌مدت و درازمدت منجر به انتفاع کلیه اعضای صنف خواهد شد.”