نشست هم‌اندیشی کارگروه توسعه و ساماندهی تابلوسازان، یکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰، با حضور سید حسن نجفی، نایب رییس اتحادیه چاپخانه‌داران و تابلوسازان و محمدعلی نوری، عضو هیات مدیره این اتحادیه برگزار شد.

به گزارش TabloIR، در این جلسه که با محوریت دو موضوع نمایشگاه تابلوسازی و ارتکاب واحدهای مهر و پلاک به تخلفات مربوط به تداخل صنفی، تشکیل شد، اعضای کارگروه به بررسی فرصت‌ها و باید و نبایدها پیرامون این دو محور پرداختند.

طبق روال سلسله جلسات کارگروه، نخست ارزیابی‌های لازم در رابطه با عملکرد کارگروه و چگونگی رسیدن به نتایج جلسات پیشین به عمل آمد؛ سپس در تصریح موضوعات اصلی این جلسه، با توجه به نزدیکی موعد برگزاری نخستین دوره نمایشگاه تابلوسازی کشور، تبادل دیدگاه، حول نقش این نمایشگاه در هموار کردن مسیر رشد و شکوفایی تابلوسازی کشور صورت گرفت.

اعضای کارگروه از نخستین نمایشگاه مستقل صنف تابلوسازان به عنوان اولین صنفی که این رویداد را به صورت مجازی با پلتفرم به‌روز جهانی تجربه می‌کند، به گرمی استقبال کردند.

دکتر بهنام نجفی، مشاور مارکتینگ و برندینگ اتحادیه چاپخانه‌داران و تابلوسازان، با اشاره به اهمیت نمایشگاه مجازی تابلوسازی و تبلیغات محیطی گفت: این رویداد که برای نخستین بار از جانب صنف تابلوسازان انجام می‌شود، تاثیر شگرفی در شکوفایی این صنف خواهد داشت. ما اولین صنف هستیم که پلتفرم نمایشگاه مجازی را به ایران وارد کردیم و بدون شک با فواید بسیاری که برای قاطبه تابلوسازان کشور به دنبال خواهد داشت، اصناف دیگر هم از ما الگو می‌گیرند و این برای صنف ما افتخار بزرگی است که این فرهنگ‌سازی را انجام داده و الگویی برای سایر اصناف در تحقق چنین رویداد بزرگی باشیم.

به گزارش مرجع تابلوسازی ایران، بنا بر اعلام روابط عمومی نمایشگاه تابلوسازی و تبلیغات محیطی، پیگیری‌های فراوانی از سرتاسر ایران، در رابطه با چند و چون این نمایشگاه صورت گرفته است؛ افزون بر این، اخبار پراکنده نشان می‌دهد، با وجود اینکه هنوز نمایشگاه مجازیِ تابلوسازی و تبلیغات محیطی آغاز‌به‌کار نکرده است، برخی اصناف از هم‌اکنون دست یاری به سمت صنف تابلوسازی دراز کرده و خواستار کمک به آنها در برگزاری این رویداد برای صنف‌شان، شده‌اند.

در ادامه نشست هم اندیشی کارگروه توسعه و ساماندهی تابلوسازان، سید حسن نجفی نایب رییس اتحادیه چاپخانه‌داران و تابلوسازان هم طی سخنانی، ضمن ابراز امیدواری از برگزاری بی‌کم‌وکاستِ نخستین نمایشگاه مجازی تابلوسازی و تبلیغات محیطی، برای متولیان این رویداد آرزوی موفقیت کرد. محمدعلی نوری، دیگر عضو هیئت‌مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران و تابلوسازان هم از اینکه چنین نمایشگاهی، پیش از هر صنفی، به دست فعالان صنف تابلوسازی انجام می‌پذیرد، اظهار خرسندی کرد.

در بخش دیگری از نشست کارگروه، اطلاعاتی از اثربخشیِ جلسه اتحادیه‌های تابلوسازان و مهر و پلاک در اتاق اصناف تهران بیان شد که طی آن اتحادیه مهر و پلاک ملزم شد برای واحدهای متخلف خود در بخش فعالیت‌های مشمول تداخل صنفی، تعیین تکلیف کند.