پنج شنبه، ۱۷ فروردین ۱۴۰۲، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ با هیات مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران و تنی چند از بزرگان و پیشکسوتان صنعت چاپ تهران، دیدار کرد.

در این دیدار نوروزی که نیم ساعت به طول انجامید؛ آقایان سعید حاجیلو (عضو هیات مدیره)، امیر شهلائی مقدم (بازرس هیات مدیره) و احمد ابوالحسنی (رئیس اتحادیه چاپخانه داران) به نمایندگی از فعالان صنعت چاپ تهران، مشکلات، دغدغه ها و مطالبات صنف را مطرح کردند.

به گزارش روابط عمومی، دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ نیز پس از شنیدن و یادداشت برداری از سخنان حاضرین در جلسه گفت: صنعت چاپ، صنعتی فاخر و پررونق است و من تمامی همت و تلاش خود را برای کاهش مشکلات و تحقق مطالبات صنف چاپ در سال جاری، به کار خواهم گرفت.

وی همچنین در خصوص مطالبات نمایندگان صنعت چاپ تهران نیز گفت: برای جانمایی چاپخانه ها در شهرک تخصصی چاپ و نیز اعطای تسهیلات جهت نوسازی ناوگان فرسوده، طی روزهای آینده با آقایان فاطمی امین (وزیر صنعت معدن و تجارت)، بذرپاش (وزیر راه و شهر سازی) و فرزین (مدیر کل بانک مرکزی ایران) گفتگو و رایزنی خواهم کرد.

برپایه این گزارش، در پایان دیدار صمیمی وزیر فرهنگ با نمایندگان صنعت چاپ تهران، ابوالحسنی رئیس اتحادیه و استاد اسکندر خمسه پور پیشکسوت صنف چاپ تهران، به رسم یادبود لوح و نشان نمادین اتحادیه را به دکتر اسماعیلی هدیه کردند.

گفتنی ست؛ دیدار مسئولان ارشد فرهنگی کشور با نمایندگان و فعالان صنف چاپ، رویدادی است که در بیست سال گذشته کمتر رخ داده است دیدارهایی از این دست که در سایه رایزنی های ابوالحسنی رئیس اتحادیه و علیان مشاور عالی اتحادیه فراهم می شود را باید به فال نیک گرفت؛ چرا که به واسطه چنین نشست ها و دیدارهایی است که می شود دیدگاه کلان تصمیم گیری فرهنگی و صنعتی کشور را به دیدگاه فعالان صنعت چاپ، نزدیک و حتی منطبق کرد.

دیدار روز گذشته نمایندگان چاپ تهران با وزیر فرهنگ، خوبی‌های زیادی داشت. یکی از آنها، قبول دعوت سعید حاجیلو برای بازدید از مجتمع نقش الماس کاسپین از سوی وزیر فرهنگ بود. پذیرش این دعوت جهت بازدید، به طور قطع می تواند سرآغازی برای بازدیدهای بعدی مسئولان ارشد فرهنگی کشور از واحدهای چاپی بخش خصوصی باشد. بی شک بازدید از واحدهای چاپی و مشاهده نمای نزدیک صنعت چاپ، امکان درک عمیق تر از اوضاع و احوال این صنعت را برای تصمیم گیران کلان کشور بیش از پیش، فراهم خواهد کرد.

از دیگر خوبی های دیدار نوروزی روز گذشته، نقد سازنده استاد خمسه پور، بود؛ زمانی که از وزیر محترم فرهنگ خواست که از پیشکسوتان برای آموزش نیروی انسانی در دانشگاهها استفاده شود و تنها به گرفتن عکس یادگاری با آنها بسنده نشود.