قیمت‌‌‌‌‌گذاری بر روی محصولات

آیا تابه‌حال فروشگاه‌‌‌‌‌هایی را دیده‌‌‌‌‌اید که بر روی کالای خود، قیمت ندارند؟ واکنش عمومی این‌طور است که کالا باید خیلی گران باشد! اگر قیمت‌‌‌‌‌ها را درشت درج کنیم، واکنش من و شما این خواهد بود که قیمت کالا حتما مناسب است …

 

گرفتار بیماری قیمت نشوید …

80% کاسبان، گرفتار بیماری قیمت هستند. آنها فکر می‌‌‌‌‌کنند که برای موفقیت در فروش، باید ارزان‌‌‌‌‌ترین قیمت را پیشنهاد کنند. شما چقدر با این ایده موافقید؟ آیا شلوغ‌‌‌‌‌ترین رستوران‌‌‌‌‌ها، ارزان‌‌‌‌‌ترین آنها هستند؟ آیا پردرآمدترین آرایشگر شهر، ارزان‌‌‌‌‌ترین آنهاست؟ آیا پردرآمدترین گل‌فروش شهر، ارزان‌‌‌‌‌ترین آنهاست؟

اطلاعات آماری نشان می‌‌‌‌‌دهد که تنها بین 18 تا 20 درصد افراد، صرفاً ارزان‌‌‌‌‌ترین کالا یا خدمات را می‌‌‌‌‌خرند … 5 درصد افراد، صرفاً گران‌‌‌‌‌ترین محصول را می‌‌‌‌‌خرند.

85% افراد معتقدند که در مقابل کالا یا خدمات خوب، باید پول خوب پرداخت کنند!

این آمار، ما را به یک اصل مهم در تجارت می‌‌‌‌‌رساند: مردم به کالای خوب، پول خوب می‌دهند …

البته برای اینکه پول خوبی از مشتریان دریافت کنید باید تا می‌توانید “ارزش” ایجاد کنید. باید مشتری از اینکه از کالا و خدمات شما استفاده می‌کند، احساس ارزش کند. برای اینکه مشتری احساس ارزش کند باید منافع خوبی به دست آورد. سوال اساسی این است که با چه منافع و خدماتی می‌توانیم باعث ایجاد ارزش در محصولاتمان شویم. هر چقدر پاسخ بهتری به این سوال بدهید، موفقیتِ بیشتری در کسب‌وکارتان تجربه خواهید کرد.