در این مقاله مهم، مرجع تابلوسازی ایران به بررسی فیلترهای مثبت یا منفی قبل از مذاکره پرداخته. پس همراه ما باشید…
دانشمندان ثابت کردهاند که مثبت و منفی بودن کلماتی که قبل از مواجهه با یک پدیده میشنویم، بر ارزیابی ما نسبت به آن پدیده تاثیر دارد.
اگر قبل از معرفی محصول خود، از سفری که داشتهاید صحبت کنید و آن را دلانگیز، بینظیر و فرحبخش توصیف نمایید، دقایقی بعد امکان این که مخاطب شما از محصولتان ارزیابی مثبتی داشته باشد، افزایش مییابد.
خیلی از اهالی کسبوکار تصور میکنند که یک گفتگوی غیرکاری در ابتدای جلسه مذاکره یا جلسه فروش میتواند مفید باشد که تا اینجا درست فکر میکنند!
اما اکثر این افراد چنین گفتگوهایی را حول موضوعاتی مانند آلودگی هوا، ترافیک، شرایط ناامن کسبوکار و موضوعاتی منفی از این قبیل شکل میدهند و در نتیجه با بیان کلماتی منفی، فیلترهای نامناسبی را در ذهن مخاطب و مشتری تعبیه میکنند.
هوشیار باشید و در مذاکره بعدیتان در دام چنین اشتباهی اسیر نشوید!
و در عوض، فيلترهاى ذهنى مثبت را فعال كنيد…
در ارتباط باشید