احمد ابوالحسنی رییس اتحادیه چاپخانه‌داران و تابلوسازان، در یادداشت اختصاصی خود برای تابلو آی‌آر، ضمن ابراز امیدواری از برگزاری هرچه بهتر نخستین نمایشگاه آنلاین تابلوسازی و تبلیغات محیطی، این رویداد را عاملی در جهت شناساندن تابلوسازان به‌عنوان صنفی پیشرو در برقراری اتحاد صنفی، قلمداد می‌کند. وی در این یادداشت، بر ضرورت اتحاد تابلوسازان و حضور همگانی آنها در این رویداد نوین تاکید می‌کند. مشروح یادداشت را در ادامه می‌خوانید …

فعالان صنفی تابلوساز، با انتظام و جدیت در تشکیل جلسات کارگروه توسعه و ساماندهی و همچنین عزمی که برای پیگیری اولویت‌های صنفی جزم کرده‌اند، نشان داده‌اند، قابلیت‌های مدیریتی و اجرایی زیادی دارند و از این رو انتظار می‌رود برگزاری نمایشگاه تابلوسازی و تبلیغات محیطی، به بهترین شکل ممکن به منصه اجرا برسد.

تابلوسازان پیش از این، ذیل نمایشگاه اصناف دیگر، در نمایشگاه حضور داشتند و باوجودی که ظرفیت و درون‌مایه لازم را برای جذب بازدیدکنندگان نمایشگاه داشتند، همچنان تحت‌الشعاع آن اصناف، از جایگاه شایسته خود به دور می‌ماندند. این فقدان مانعی بزرگ مقابل رسیدن به نمایشگاه ایده‌آل و تحقق مطالبات اهل صنف از نمایشگاه ایجاد می‌کرد. اکنون برگزاری نخستین نمایشگاه مستقل تابلوسازی را باید رویدادی خجسته برای خانواده بزرگ تابلوسازان دانست که تحت برگزاری چنین نمایشگاهی، علاوه بر اینکه به هویت صنفی خود نزدیک می‌شوند، می‌توانند به‌دور‌از موانع و حواشی حاصل از نمایشگاه اشتراکی با دیگر اصناف، در راه مطالبات اهالی صنف و رسیدن به نمایشگاه ایده‌آل قدم بردارند.

اگر همین توانایی‌ها و ذکاوتی که در کارگروه توسعه و ساماندهی تابلوسازان، حین برپایی جلسات و بیان اظهارات دیده می‌شود، در برگزاری نخستین نمایشگاه این صنف مشاهده شود، بی‌شک برپایی چنین رخدادی، سنگ بنایی محکم برای ترقی و توسعه صنف تابلوسازی خواهد بود.

ایده‌ی برگزاری نمایشگاه تابلوسازی به‌صورت آنلاین، ایده هوشمندانه‌ای به‌ویژه در این زمان است. در نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی سال ۹۹، دکتر نجفی پلتفرم نمایشگاه را به‌صورت آزمایشی به کار بردند که با استقبال شگرفی مواجه شد. با اینکه اطلاع‌رسانی و تبلیغی صورت نگرفته بود، روزانه چند ده‌هزار نفر از طریق این پلتفرم به‌صورت آنلاین از نمایشگاه بازدید به عمل می‌آوردند که به نوبه خود، تجربه بی‌نظیری به شمار می‌رفت.

اکنون انتظار می‌رود، نمایشگاه تابلوسازی و تبلیغات محیطی که برای نخستین بار در تاریخ تابلوسازی به صورت مستقل و آنلاین برگزار می‌شود، با استقبال بی‌سابقه‌ای از جانب اهالی تابلوساز و فعالان تبلیغات محیطی مواجه شود و نتایج گهرباری برای اهالی صنف به همراه آورد. به تمام تابلوسازان پیشنهاد می‌دهم اتحاد صنفی خود را حفظ کنند و اکنون که فرصتی برای گردهمایی و اتحاد پیش‌آمده، نشان دهند این اتحاد چه تاثیری در رشد تجاری و اقتصادی تابلوسازی خواهد داشت.

تابلوسازی متشکل از هنرهای چندگانه و جذابیت‌های بسیاری است که می‌تواند نقطه اتکای موثری برای پرباری نمایشگاه تابلوسازی باشد. برای تابلوسازان عزیز آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم با برگزاری هرچه پرشورتر نخستین نمایشگاه تابلوسازی و تبلیغات محیطی، مهرِ تاییدی بر قابلیت‌های این صنف هنرآفرین بزنند.