ابوالفضل ساداتی مدیرعامل شرکت نئون پرس، نخست با بیان سخنانی، به لزوم رعایت اخلاق کاری و ملاحظه اخلاقیات در مبادلات تجاری و هر گونه معاهده کاری اشاره کرد. به اعتقاد وی، این رویه‌، در بلندمدت عواید مطلوبی برای اخلاق‌مداران به دنبال دارد و موجب ظهور مقوله‌های رضایت‌بخش در مبادلات و معاهدات آنها خواهد داشت.

سپس با تاکید بر ضرورت به‌کارگيري روند اخلاق‌گرایی در عرصه فعالیت‌های گوناگون تابلوسازان کشور و لزوم بروز شفافیت‌هایی که به‌زعم وی، نتیجه مستقیم این روند است، به بیان خاطراتی از مصالح دو طرفه در مبادلات سالم پرداخت که گرایش به ادامه همکاری و عقد نوعی تعهد کاری نانوشته ولی مستحکم  را به دنبال داشته است.

 ساداتی همچنین از تلاش‌های متولیان صنف تابلوسازی و مرجع تابلوسازی ایران  در راستای ساماندهی تابلوسازان و کوششی که در جهت هویت بخشی به تابلوهای موجود در سطح شهرها دارند تشکر و قدردانی کرد و چشم‌اندازی مثبت برای تحقق اهداف مرجع تابلوسازی در شناسنامه دار کردن تابلوها برشمرد و گفت: امیدوارم با تلاش‌هایی که اتحادیه صنف تابلوسازان و کارگروه‌ توسعه و ساماندهی تابلوسازان می‌کنند، بی‌نظمی‌هایی که به موجب نبود نظارت درست در تابلوهای سطح شهرها مشهود است به‌کلی رفع شود؛ ضمن اینکه ما هم از هیچ کمکی برای نیل به این اهداف مضایقه نخواهیم کرد.

ساداتی این اظهارات را در نشست هم اندیشی تابلوسازان در اتحادیه چاپخانه‌داران و تابلوسازان تهران عنوان کرد.
در این جلسه، حاضرین هم‌اندیش، با سبک‌سنگین کردن نظرات و پیشنهادات ، به یک خروجی با محتوایی مبنی بر تجلی جدیِ نهاده‌های تصویب شده از سوی کارگروه ساماندهی تابلوسازان و پیشنهادات کارشناسانه مرجع تابلوسازی ایران دست یافتند که طبق آن، صاحبان کسب و کارها، از زمانی مشخص به بعد _ که تاریخ دقیق آن به‌اقتضای روند کار تعیین و اعلان خواهد شد_ برای نصب تابلوی سردر یا انواع تابلوهای تبلیغاتی و … ملزم به رعایت ضوابطی مهم از جمله شناسنامه‌دار کردن تابلوها خواهند شد.

طبق گزارش خبرنگار ما، بر اساس نتایج به دست آمده، شناسنامه تابلو حاوی اطلاعاتی از جمله:  معرفی تابلوساز مجوزدار، مشخصات فنی و نوع مواد سازنده تابلو، تاییدیه اتحادیه و کارگروه هنری و.. خواهد بود